کارشناس داوری: عملکرد داور فینال لیگ قهرمانان آسیا فاجعه بود

17:48 - 29 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۵۳۴۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس داوری فوتبال ایران درخصوص داوری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: داوری فاجعه بود.
حیدر سلیمانی با میزان، در خصوص عملکرد تیم داوری فینال لیگ قهرمانان آسیا که لحظاتی یش با شکست یک بر صفر تیم پرسپولیس برابر اولسان هیوندای کره جنوبی به پایان رسید، اظهار داشت: عملکرد کلی داور قطری بازی فاجعه بود. در این بازی ۴ صحنه حساس و مشکوک داوری وجود داشت که متاسفانه داور در ۳ صحنه به VAR مراجعه کرد.

وی افزود: زمانی که یک داور به VAR مراجعه می‌کند و در هربار تصمیمش از طریق VAR تغییر پیدا کند از اقتدار و قدرتش در زمین کم می‌شود.

کارشناس داوری فوتبال ایران درخصوص صحنه‌های مشکوک بازی تصریح کرد: در نیمه نخست که تنها یک صحنه مشکوک بود که پنالتی به درستی با بازبینی اعلام شد. در نیمه دوم در دقایق ۶۴ و ۷۳ دو کرنر باید به نفع پرسپولیس اعلام می‌شد که داور به اشتباه توپ را به تیم کره‌ای داد.
 
سلیمانی در پایان گفت: در دقیقه 84 نیز درمورد صحنه مشکوک بر روی احمد نوراللهی VAR اعلام شد که اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده بود که داور بازی به بازبینی مراجعه کرد. همچنین در دقیقه ۹۰ بازیکنان پرسپولیس به خطا در محطوه جریمه اعتراض داشتند و معتقد بودند که باید به نفع پرسپولیس پنالتی اعلام می‌شد، اما داور به درستی صحنه قبل از این صحنه مشکوک را خطا اعلام کرد و درصورتی که مهاجم پرسپولیس در بیرون از محوطه خطا نمی‌کرد در ادامه داور می‌توانست برای پرسپولیس پنالتی اعلام کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *