رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احتمال صدور حکم ۲۰ سال حبس برای لجین الهذلول، منتقد رژیم سعودی

15:40 - 29 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۵۲۶۴
چالش‌های پیش روی عربستان در ماه‌های اخیر ابعاد گسترده‌ای یافته است در همین حال خبر‌ها حاکی از احتمال صدور حکم ۲۰ سال زندان برای لجین الهذلول، منتقد رژیم سعودی است.
عربستان در میانه فشار شیوع گسترده بیماری کرونا با موج انتقاد از نقض حقوق بشر در این کشور نیز مواجه است.
 
به گزارش «میدل ایست مانیتور و گاردین»، - کرونا در عربستان: براساس جدیدترین آمارها، تاکنون ۶ هزار و ۱۰۱ نفر در عربستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و ۳۶۰ هزار و ۶۹۰ نفر نیز به این بیماری مبتلا شدند.
 
- احتمال صدور محکومیت حبس ۲۰ ساله برای لجین الهذلول: حکم دادگاه رسیدگی به پرونده «لجین الهذلول»، روز دوشنبه صادر می‌شود.
 
درخواست دادستان عمومی عربستان از دادگاه در آخرین روز محاکمه این زن زندانی در روز چهارشنبه مبنی بر صدور اشد مجازات، گمانه زنی‌ها در مورد احتمال صدور حکم ۲۰ سال حبس برای وی افزایش یابد.
 
خواهر لجین در توییتر با اعلام خبر احتمال صدور حکم مذکور، از احضار پدر و مادر خود به دادگاه کیفری خبر داد.
پدر و مادر این زن زندانی، مشاور حقوقی دختر بازداشت شده خود بوده و دفاعیات وی را آماده می‌کردند.
 
- اخراج ۱۰۰ امام جمعه و مبلغ دینی: ۱۰۰ امام جمعه مساجد مکه به دلیل نادیده گرفتن دستورالعمل وزارت امور اسلامی عربستان مبنی بر مقصر خواندن برخی از افراد در ایجاد تفرقه در کشور، اخراج شدند.
 
- انگلیس به دنبال تحریم ریاض: نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار تحریم «ریاض» به دلیل بازداشت «محمد بن نایف»، ولیعهد پیشین عربستان و سایر شاهزادگان این کشور هستند.
 
- تکذیب خبر سفر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان به عراق از سوی یکی از مقام‌های رسمی سعودی
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *