توزیع ۳۳ هزار انسولین در داروخانه‌های هلال احمر

13:27 - 29 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۵۱۹۲
سرپرست سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: از ابتدای آذر ماه حدود ۳۳ هزار انسولین میان داروخانه‌های هلال احمر توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.
- علیرضا عسکری روز شنبه با اشاره به توزیع سراسری انسولین در داروخانه‌های هلال احمر، گفت: از ابتدای آذرماه حدود ۳۳ هزار انسولین در میان داروخانه‌های هلال احمر توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت و در حال حاضر حدود ۱۶ هزار انسولین هم در داروخانه‌ها موجود بوده و به صورت پیوسته در حال توزیع است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ نوع انسولین موجود است، افزود: این ۱۰ نوع انسولین در حال پخش در داروخانه‌های جمعیت هلال احمر است.
 
سرپرست سازمان تدارکات پزشکی درباره موجود اقلام دارویی و درمانی در داروخانه‌های هلال احمر، تاکید کرد: اقلامی که رو به اتمام بود از طریق بخش‌های معتبر در حال توزیع است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
تزریق انسولین برای کنترل قند خون در اشخاص با دیابت نوع یک در شرایطی که بدن انسولین نمی‌سازد و نمی‌تواند مقدار قند خون را کنترل کند و یا در افراد با دیابت نوع دو در شرایطی که قند خون خیلی بالاست که به دلیل تولید نشدن انسولین و یا زمانی که قند خون با دارو‌های گیاهی به صورت طبیعی کنترل نمی‌شود استفاده می‌شود.
 
طبق اساسنامه مصوب جمعیت هلال احمر، فعالیت‌های سازمان تدارکات پزشکی این جمعیت مشتمل بر تأمین، تولید و توزیع دارو‌های شیمیایی و گیاهی، تجهیزات پزشکی راهبردی، مواد اولیه دارویی و همچنین ارائه خدمات شایسته به بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه‌های جمعیت هلال احمر است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *