رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حملات سایبری دامنه‌دار در آمریکا؛ زرادخانه هسته‌ای هدف حمله هکر‌ها قرار گرفت

10:19 - 28 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۸۲۳
حملات سایبری گسترده در آمریکا بسیاری از نهاد‌های فدرال این کشور را هدف قرار داده و جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن است که شبکه‌های زرادخانه هسته‌ای آمریکا و سازمان ملی امنیت هسته‌ای این کشور نیز هدف این حملات قرار گرفته است.

- نشریه «پولیتیکو» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزارت انرژی و «سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا» نیز بخشی از اهداف حملات سایبری گسترده اخیر بوده اند.

بر اساس گزارش منابع آگاه وزارت انرژی و سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا که مسئولیت حفاظت از زرادخانه هسته‌ای این کشور را بر عهده دارد، هدف این حمله سایبری قرار گرفته و هکر‌ها به بخش گسترده‌ای از آن‌ها دسترسی پیدا کرده اند.

این ۲ نهاد فدرال آمریکا می‌گویند شواهدی در اختیار دارند که نشان می‌دهد هکر‌ها به بخش وسیعی از شبکه‌های آنها دسترسی پیدا کرده اند.

بر اساس گزارش پولیتیکو، وزارت انرژی و سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا اعلام کرده اند که فعالیت‌های مشکوکی را در شبکه‌های «کمیسیون تنظیم مقررات انرژی» و آزمایشگاه‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای «سندیا»، «لس آموس» و چندین مرکز دیگر را شناسایی کردند.

در همین حال شرکت «مایکروسافت» به عنوان غول فناوری جهان نیز اعلام کرده که هدف این حمله سایبری گسترده قرار گرفته است.

در همین حال بر اساس گزارش نشریه تایم، شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که هدف حمله سایبری قرار گرفته و اطلاعات ۴۰ مشتری این شرکت که تعدادی از آنها در اراضی اشغالی و امارات هستند به سرقت رفته است.

مایکروسافت در بیانیه خود این حمله سایبری را از نظر پیچیدگی «قابل توجه» توصیف کرده است.

اخیرا نیز روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی به تشریح حملات سایبری اخیر به نهاد‌های دولتی آمریکا پرداخته و نوشت که هکر‌ها در این حمله سایبری از روش‌ها و بدافزار‌های پیچیده تری در مقایسه با آنچه که در ابتدا تصور می‌شد، استفاده کرده اند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک، مقامات فدرال آمریکا هشدار داده اند که هکر‌ها در این حمله نفوذ عمیقی به شبکه نهاد‌های دولتی این کشور داشته اند.

هفته گذشته وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد که هدف حمله سایبری گروهی از هکر‌ها قرار گرفته است.

در پی این حمله سایبری گزارش‌های بیشتری منتشر شد که نشان از گستردگی حمله سایبری اخیر بود.

حمله سایبری اخیر بسیاری از نهاد‌های دولتی آمریکا از جمله وزارت‌های خزانه داری، امنیت داخلی، خارجه و دفاع آمریکا را هدف قرار داده و بسیاری از اطلاعات این نهاد‌های آمریکایی به سرقت رفته است.

در همین حالی «جو بایدن»، پیروز انتخابات آمریکا به این حملات سایبری واکنش نشان داده و درباره آن ابراز نگرانی کرد.

بایدن در اظهاراتی این حملات را بسیار نگران کننده توصیف کرد و مدعی شد که دولت وی مسئولان این حمله را وادار به پرداخت بهای سنگین خواهد کرد.

همزمان با حملات سایبری اخیر اتهاماتی مبنی بر این که روسیه در پشت این حملات قرار دارد مطرح شده است اما «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز دوشنبه، ۲۴ آذر، در واکنش به اتهام‌های آمریکا مبنی بر نقش این کشور در حمله سایبری اخیر به وزارت خزانه داری و بازرگانی این کشور اعلام کرد «روسیه هیچ ارتباطی با ادعای نظارت بر هکر‌های انجام دهنده عملیات سرقت ایمیل‌های داخلی وزارت خزانه داری و بازرگانی آمریکا ندارد.»

وی گفت «اگر این حملات ماه‌ها در جریان بوده و آمریکایی‌ها نتوانسته اند کاری در این رابطه انجام دهند، سرزنش روسیه بی مورد است؛ زیرا ما ارتباطی با این موضوع نداشتیم.»

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *