ترویج فرهنگ شهادت نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌ها است

16:30 - 27 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۷۲۱
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فعالیت‌های فرهنگی و در راس آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند هم‌افزایی ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی است.

- سردار یعقوب سلیمانی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا افزود: مهمترین وظیفه بنیاد ابتدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سپس خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اولویت اول اجرایی شدن فعالیت‌های فرهنگی و نیروی انسانی خبره است که از حوزه ایثار و شهادت شناخت کامل و به مسائل اجتماعی نیز مسلط باشد.

وی یادآور شد: تهیه تفاهم‌نامه‌هایی با معاونت‌های فرهنگی در استان‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفته تا از موازی کاری جلوگیری شود.

سلیمانی ادامه داد: بخش مهمی از مشکلاتی که امروز در فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد به خاطر عدم هدفگذاری و برنامه‌ریزی مناسب و نقص در اجرای کامل روند‌ها و فرآیندهاست و امیدواریم به زودی این مسائل و مشکلات مرتفع شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مرجع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است تصریح کرد: در حالی که ۴۲ سال از انقلاب می‌گذرد، سند ملی و راهبردی دفاع، مقاومت، جهاد، ایثار و شهادت در حال مطالعه و تدوین است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: البته به دنبال بزرگ نمایی فعالیت‌های بنیاد نیستیم، بلکه به دنبال ارتقاء اثرگذاری و اعتلای برنامه‌ها و فعالیت‌ها هستیم.

وی در خصوص مشکلات پیش روی اداره آموزش گفت: موضوع خدمت به دانشجویان خانواده ایثارگری به صورت جدی در حال پیگیری است.

سلیمانی یادآور شد: بیش از ۵۴ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در کل کشور در دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستند و در همین راستا در صدد انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد هستیم تا شاهد ارتقاء کمی و کیفی تحصیلات عالی عزیزان دانشجو باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *