رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای صحیح طرح پایش موجب کاهش جمعیت کیفری می‌شود

11:00 - 27 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۶۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس دادگستری استان خوزستان گفت: با توجه به سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر حبس زدایی، اجرای صحیح طرح پایش زندانیان موجب تسریع در روند کاهش جمعیت کیفری استان می‌شود.

- حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در دیدار با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، بر اجرای صحیح طرح پایش زندانیان تاکید کرد و افزود: این طرح باید به عنوان یک راهکار مناسب تداوم داشته باشد و ضروری است که با برنامه ریزی رؤسای دادگستری، دادستان‌ها و قضات سراسر استان حضور مستمر در زندان‌ها داشته باشند و از نزدیک در جریان شرایط زندانی و محیط زندان قرار گیرند.

وی ادامه داد: یکی از راهکار‌های کاهش جمعیت کیفری در استان، استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در پرونده‌های محکومین مالی و محکومان جرائم غیر عمد با مشارکت ستاد دیه، خیرین و سایر راهکار‌های قانونی است که البته مسئله عدم تضییع حقوق طلبکار نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی با اشاره به سامانه الکترونیکی قضایی، همچنین بر اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه الکترونیک قضایی در زندان‌ها تاکید کرد و گفت: این امر موجب کاهش جمعیت کیفری و ارتقای امنیت و آرامش هر چه بیشتر و کاهش آسیب در زندان‌ها می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *