بن بست سیاسی در رژیم‌ صهیونیستی؛ تحرکات لیبرمن برای برکناری نتانیاهو

14:35 - 26 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۳۷۷
همزمان با تشدید تنش‌ها در کابینه رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ سابق این رژیم نیز تحرکاتی را علیه کابینه انجام می‌دهد.

«آویگدور لیبرمن»، رییس حزب «اسرائیل بیتنا» و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به ۳ نامزد نخست وزیری این رژیم نامه ارسال کرده است.

لیبرمن طی نامه‌هایی به «گیدئون سعر»، «یائیر لاپید» و «نفتالی بنت»، نامزد‌های نخست وزیری رژیم صهیونیستی، از آنها خواسته تا برای جلوگیری از پیروزی «بنیامین نتانیاهو»، وارد ائتلافی جدید شوند.

لیبرمن با ارائه این طرح که به معنای ائتلاف علیه نتانیاهو به شمار می‌رود، خواستار ایجاد ائتلافی شده تا اکثریت کنست را از آن خود کرده و از پیروزی نتانیاهو جلوگیری کند.

او در نامه خود به نزدیک شدن نتانیاهو و لیست مشترک اعراب اشاره کرده و ضمن درخواست برای ائتلاف در برابر این اقدام می‌نویسد که چنین ائتلافی گزینه مناسب در برابر نتانیاهو است.

رژیم صهیونیستی که در روز‌ها و هفته‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری خود را در آستانه برگزاری چهارمین انتخابات سراسری می‌بیند با عرصه سیاسی و امنیتی ملتهب و کرونازده‌ای مواجه است.

کنست، چهارشنبه گذشته لایحه انحلال خود را تصویب کرد؛ اگرچه این لایحه هنوز برای قانونی شدن باید مسیر ۲ تا ۳ هفته‌ای را طی کند، اما به نظر نمی‌رسد که با دشواری زیادی مواجه باشد؛ این امر سبب شد تا زمزمه انتخابات چهارم جدی‌تر از گمانه زنی‌ها در فضای سیاسی رژیم صهیونیستی قوت بگیرد.

حتی اگر تصویب نهایی لایحه مذکور در آخرین لحظه لغو شود، بازهم رفتن پای صندوق‌های رای اجتناب ناپذیر است؛ زیرا اختلاف‌های بروز و ظهور یافته در ائتلاف «لیکود» و «آبی و سفید» بسیار عمیق است و با اختلاف نظر‌های روزافزون گانتز و نتانیاهو این شکاف‌ها عمق بیشتری می‌یابند.

در همین حال پایگاه روزنامه «جروزالم پست» ضمن اشاره به وضعیت بحرانی در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در ارراضی اشغالی از احتمال افزایش قرنطینه و محدودیت‌ها خبر داد.

هفته گذشته کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود در صورتی که شمار مبتلایان روزانه به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برسد محدودیت‌ها تشدید خواهد شد.

اکنون شمار مبتلایان روزانه در اراضی اشغالی به نزدیک ۳ هزار نفر رسیده است؛ طی شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۸۶۲ نفر در اراضی اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *