رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار رییس دادگستری شهرستان راور در خصوص سوءاستفاده در قالب دریافت نذورات

10:28 - 28 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۳۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس دادگستری شهرستان راور درباره اقدامات غیرقانونی اینترنتی بعضی از افراد به بهانه دریافت نذورات و کمک به نیازمندان به هموطنان هشدار داد.
محمدرضا سنجری، رییس دادگستری شهرستان راور در شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان راور درباره اقدامات غیرقانونی اینترنتی بعضی از افراد به بهانه دریافت نذورات و کمک به نیازمندان به هموطنان هشدار داد و گفت: بعضی از افراد از احساسات پاک و انسان دوستانه شهروندان برای اهداف سودجویانه خود سوءاستفاده می‌کنند که باید با افزایش آگاهی‌های عمومی، زمینه‌های بروز این جرایم را از بین برد.

رییس دادگستری شهرستان راور خاطرنشان کرد: این افراد با سوء‌استفاده از شرایط موجود در کشور نسبت به انجام تبلیغات مختلف در بستر شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دریافت نذورات برای یاری رساندن به نیازمندان در حال فعالیت مجرمانه هستند.

وی درباره شیوه کار مجرمان سایبری گفت: آنان با طراحی سایت‌های جعلی و دروغین به عنوان مؤسسات و سازمان‌های شناخته شده و معتبر، با اعلام شماره حساب‌های شخصی، متقاضی واریز وجوهات به اینگونه حساب‌ها هستند.

سنجری به شگرد دیگر این افراد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مجرمان با راه‌اندازی صفحات شخصی در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و سوء‌استفاده از نام و اعتبار موسسات شناخته شده با انجام مهندسی اجتماعی نظیر تحریک احساسات هموطنان و تهیه کلیپ‌های تصویری شامل فیلم و عکس از نیازمندان، محرومان و خانواده‌های کم‌بضاعت مدعی دریافت وجوه نذورات به منظور کمک‌رسانی به افراد آسیب‌پذیر و نیازمند می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: با تجزیه و تحلیل اینگونه فرآیند‌های غیرقانونی و مجرمانه مشخص شد که این نوع فعالیت‌ها در فضای مجازی، عمدتاً با هدف سودجویی صورت می‌گیرد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *