محل تولید دارو‌های تقلبی را به راحتی می‌توان پیدا کرد

0:01 - 26 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۱۴۹
پزشک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه به بیان توضیحاتی در خصوص مافیای دارو پرداخت.

محمدرضا هاشمیان در گفت‌وگو با میزان در خصوص این امر که گفته می‌شود، مافیای واردات دارو در ایران حتی از مافیای خودرو هم قدرت بیشتری دارند، گفت: من خیلی دوست داشتم کشور ما به گونه‌ای بود که دارو بدون سختگیری‌های فراوان و البته بر اساس درخواست‌های متخصصین دلسوز، متعهد و قابل اعتماد سیستم درمان وارد کشور شود.

وی افزود: در کشور شرکت‌های قوی داروسازی وجود دارند که بر اساس نیاز‌های جامعه به سمت تولید می‌روند و هنگامی که آن‌ها تولید می‌کنند، تجارت خود به خود راه می‌افتد، اما ما این مسئله را هنوز به آن شدت نداریم و گرفتار مشکلات دارویی هستیم و ارتباط بین متخصصین، شرکت‌های دارویی واردکننده و وزارت بهداشت سابقه دار است و امر جدیدی نیست.

پزشک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه اظهار کرد: در زمینه کرونا متاسفانه شاهد اتفاقاتی هستم و برای مثال می‌بینیم یکسری از افراد از مکان فیزیکی به نام ناصرخسرو دارو تهیه می‌کنند و اگر این اتفاق در یک مکان فیزیکی رخ می‌دهد، بهتر است به داروخانه‌ها مجوز داده‌شود و آنجا را همانند بازار موبایل، پاساژ دارویی کنند و بگویند ما به فروشندگان دارو در این مکان اجازه می‌دهیم این دارو‌ها را زیرنظر ما خرید و فروش کنند و چنانچه این امکان وجود دارد این اقدام را انجام دهند؛ اگر این امکان وجود ندارد جلوی آن را بگیرند چرا که ما نمی‌توانیم یکسری مراکز برای خرید و فروش دلار و خودرو داشته‌باشیم و تعدادی از افراد هم کنار خیابان آن‌ها را بفروشند.

وی با بیان اینکه مشکل این است که این دارو‌ها را در فضای داروخانه‌ها وارد نمی‌کنند و‌ ای‌کاش این دارو‌ها را در فضای داروخانه‌ها وارد کنند چرا که وارد نکردن این دارو‌ها در فضای داروخانه‌ها چنین نتایج منفی که شاهد آن هستیم را به همراه دارد، متذکر شد: می‌گویند یک دارویی ساختگی و تقلبی است، این دارو هم ریشه‌ای دارد و قطعاً در جایی ساخته می‌شود که از نظر فنی امکانات این کار را دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: کافی است یک اسکناس تقلبی از سوی بانک پیدا شود و دنبال این می‌گردند که کدام چاپخانه آن را می‌زند. دارو خیلی مهم‌تر است و اگر دارویی در این مدت پیدا شده که تقلبی بوده باید ریشه آن را پیدا کنند و ببینند در کدام مرکز تولید می‌شود. متاسفانه در کنار حوادث دارو‌های تقلبی که شخصاً ندیدم، شاهد بودیم همراهان بیمار دارو‌هایی می‌آورند که قبلاً در ایران نبوده و ۲ تا ۳ ماه است که وجود دارد. این مسئله بار‌ها برای من اتفاق افتاده است.

برچسب ها: کرونا دارو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *