رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شیعیان نیجریه؛ قربانی حاکمان خودفروخته به دلار‌های سعودی

18:30 - 25 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۰۶۵
دسته بندی: سیاست
سفیر پیشین ایران در استرالیا گفت: شیعیان در نیجریه اقدامی خلاف قانون انجام ندادند، اما حاکمان این کشور تحت تأثیر دلارهای سعودی دست به اختناق علیه شیعیان زدند و جنایات زیادی را علیه شیخ زکزاکی مرتکب شده‌اند به نحوی که این مبارز شیعه تعدادی از افراد خانواده خود را در راه اسلام فدا کرده است.

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به پنجمین سالگرد شهدای مظلوم زاریا و محکوم کردن این جنایت گفت: جنایت‌ها علیه مسلمانان و شیعیان چه در کشور‌های اسلامی و چه در کشور‌های غیر اسلامی محکوم است و نمی‌تواند باعث جلوگیری از گسترش فکر و ایده در جهان شود.

این دکتری مدیریت استراتژیک افزود: شیعیان در نیجریه اقدامی خلاف قانون انجام ندادند، اما حاکمان این کشور تحت تاثیر دلار‌های سعودی دست به اختناق علیه شیعیان زدند و جنایات زیادی را علیه شیخ زکزاکی مرتکب شده اند به نحوی که این مبارزشیعه تعدادی ازافراد خانواده خود را در راه اسلام فدا کرده است.

وی گفت: این گونه اقدامات محکوم است و مردم نیجریه باید به طور مسالمت آمیز در کنار مذاهب مختلف زندگی کنند، اما متاسفانه این موضوع از فهم حاکمان نیجریه به دور است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *