حقایقی از زندان و زندانی های آمریکا +فیلم

16:45 - 25 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۰۰۷
حدود یک چهارم جمعیت کشور آمریکا در زندان‌ها به سر برمی برند. این کشور با داشتن بیشترین تعداد زندان و زندانی نسبت به سایر کشور‌ها لقب رهبر جهان در این امر را به خود اختصاص داده است.
_ تسنیم نوشت: سیستم‌های زندان در آمریکا بسیار پراکنده است، آمریکا تقریباً ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در ۱۸۳۳ زندان ایالتی، ۱۱۰ زندان فدرال، ۱۷۷۲ زندان نوجوان، ۳۱۳۴ زندان محلی، ۲۱۸ بازداشتگاه مهاجرتی و ۸۰ زندان در کشور هند و همچنین در زندان‌های نظامی، مراکز تعهدات مدنی ایالت نگهداری می‌کند.
 
با توجه به آمار "prisonpolicy " و "newsweek"، در ادامه با حقایقی از زندان‌های آمریکا آشنا می‌شویم که چهره روشن‌تری از این کشور ارائه می‌دهد!
 
۱_ هر ساله، بیش از ۶۰۰ هزار نفر وارد زندان‌های آمریکا می‌شوند، این افراد با حساب رجوع دوباره و چندباره هر سال ۱۰.۶ میلیون بار به زندان می‌روند.
 
۲_ فقط تعداد کمی (حدود ۱۶۰ هزار نفر در هر روز) محکوم می‌شوند و به طور کلی مجازات‌های جنایی یک سال طول می‌کشد.
 
۳_ حداقل از هر ۴ نفری که به زندان می‌روند، یک نفر در همان سال دوباره دستگیر می‌شود.
 
۴_ از هر ۵ نفر در زندان، ۴ نفر به دلیل جرم‌های جدی‌تری غیر مواد مخدر محبوس هستند.
 
۵_ ۳۹ هزار نفر دیگر نه به جرم ارتکاب جرم، بلکه صرفاً به دلیل وضعیت مهاجر بدون سندشان توسط اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) بازداشت می‌شوند.
 
۶_ اختلافات نژادی به ویژه برای سیاه پوستان آمریکایی که ۴۰ درصد از جمعیت زندانی را تشکیل می‌دهند، جدی است، علی رغم اینکه این قشر فقط ۱۳ درصد از ساکنان ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.
 
۷_ در حالی که ایالات متحده تنها ۵ درصد از جمعیت جهان را در اختیار دارد، تقریباً ۲۵ درصد از زندانیان را دارد، بیش از ۲.۲ میلیون نفر.
 
۸_ ندامتگاه ایالتی لوئیزیانا معروف به "آنگولا"، زندانی با حداکثر امنیت در لوئیزیانا است، نام آن "آنگولا" از مزارعی است که در آن قرار گرفته است؛ این مزارع محل کار برده‌هایی آنگولایی بود که به لوئیزیانا آورده شدند؛ آنگولا بزرگترین زندان با حداکثر امنیت در ایالات متحده است با ۶ هزار و ۳۰۰ زندانی، یک هزار و ۸۰۰ کارمند که از سه طرف با آب احاطه شده و ۱۸ هزار هکتار (۷۳ کیلومتر مربع) مساحت آن است!
 
۹_ بیش از ۲۱۹ هزار زن در ایالات متحده زندانی هستند؛ ایالات متحده تنها ۴ درصد از جمعیت زنان جهان را در خود جای داده است، با این وجود ۳۳ درصد از کل زنان زندانی جهان را در خود جای داده است.
 
۱۰_ ابتدای اکتبر سال ۲۰۲۰، ۲ هزار و ۵۵۳ محکوم به اعدام در ایالات متحده وجود داشت.
 
۱۱_ جمعیت زندان‌های آمریکا بیشتر از کل جمعیت نیومکزیکو و بالاترین جمعیت زندان در کل جهان است.
 
۱۲_ ایالات متحده همچنین با حدود ۷۲۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بالاترین میزان زندان در جهان را دارد.
 
۱۳_ نیمی از جمعیت زندانی جهان که تقریباً ۹ میلیون نفر است در ایالات متحده، روسیه و چین نگهداری می‌شود.
 
۱۴_ والدین بیش از ۲.۷ میلیون کودک در ایالات متحده در پشت میله‌های زندان هستند.
 
۱۵_ تعداد زندان‌های آمریکا بیشتر از کالج‌ها است و در بسیاری از مناطق این کشور، تعداد زندانیان بیشتر از جمعیت ساکن در پردیس‌های دانشگاه است.
 
۱۶_ جمعیت زندان‌های ایالات متحده از اوایل دهه ۱۹۸۰ و از هنگام اجرای حداقل قوانین مجازات برای مواد مخدر بیش از چهار برابر شده است.
 
۱۷_ ازدحام شدید زندان‌های آمریکا به این معنی است که مجرمان خشن زودتر آزاد می‌شوند تا جایی برای مجرمان با جرم‌های غیر خشونت آمیز (مواد مخدر) که موظف به گذراندن حداقل زمان هستند خالی شود.
 
۱۸_ سالانه ۸۰ هزار و ۶۰۰ نفر به خاطر تجاوز و خشونت‌های جنسی زندانی می‌شوند.
 
۱۹_ متوسط ​​هزینه سالانه زندانی کردن یک زندانی در زندان‌های آمریکا حدود ۲۹ هزار دلار است.
 
۲۰_ این میزان زندانی سالانه تقریباً ۷۰ میلیارد دلار برای دولت آمریکا دلار هزینه دارد.
 
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2893214_178.mp4']
 
 
کریگ هانی استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا در گزارشی می‌گوید:
 
از هر ۱۰۰ فرد بالغ آمریکایی، یک نفر زندانی است، این سرانه ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از اروپای غربی یا سایر کشورهاست؛ ایالات متحده با اختلاف قابل توجهی به عنوان رهبر جهان در تعداد زندان و زندانی است.
 
این گزارش حاکی است که بیماری روانی در میان زندانیان امروزی امری فراگیر است! ۵۴ درصد زندانیان ایالتی و ۴۵ درصد زندانیان فدرال چنین بیماری‌هایی را گزارش کرده اند.
 
سوءمصرف مواد نیز بیداد می‌کند و اغلب به طور همزمان با بیماری‌های روانی اتفاق می‌افتد؛ حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد زندانیان آمریکایی از بیماری‌های روانی جدی مانند اختلالات عمده عاطفی یا اسکیزوفرنی رنج می‌برند؛ وابستگی به مواد مخدر، الکل یا هر دو نیز در میان زندانیان رایج است.
 

برچسب ها: آمریکا زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *