المپیکی شدن یک رشته جدید قایقرانی و غفلت فدراسیون

8:45 - 27 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۰۰۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
در حالی که کایت بردینگ به عنوان یکی از رشته‌های جدید در بازی‌های المپیک پاریس انتخاب شده است، اما به نظر می رسد فدراسیون قایقرانی تمایلی برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری در این رشته ندارد.

- هفته گذشته کمیته بین المللی المپیک(IOC) لیست رشته‌های جدید و همچنین لیست کامل رشته‌های ورزشی حاضر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را منتشر کرد که شاهد حذف برخی رشته‌ها از جمله کاراته و همچنین تغییراتی در رشته‌های قایقرانی بودیم.

در لیست جدید منتشر شده از سوی IOC رشته کایت‎بُردینگ به عنوان جدیدترین رشته به لیست رشته‌های قایقرانی در بازی‌های المپیک پاریس اضافه شده است، اما با وجود اضافه شدن آن به المپیک ۲۰۲۴، فدراسیون قایقرانی فعالیت جدی در این حوزه از انجام نداده و تنها واکنش انتشار خبر المپیکی شدن این رشته بوده است.

عدم توجه فدراسیون قایقرانی به رشته المپیکی کایت‎بُردینگ در حالی است که در حال حاضر نفراتی در تهران، بندرعباس، بوشهر، کیش و قشم هستند که به طور جدی در این رشته فعالیت دارند و همچنین از آنجایی که تجهیزات این رشته ورزشی شخصی و انفرادی است و اکثر فعالان این رشته خودشان تجهیزات مورد نیاز را تهیه می‌کنند، نیازی به حمایت مالی فدراسیون وجود ندارد و تنها فدراسیون می تواند این ورزشکاران را سازماندهی کند، اما تا امروز که چنین اتفاقی نیفتاده است.

این موضوع گلایه برخی اهالی کایت‎بُرد را هم در پی داشته است. در این خصوص یکی از فعالان رشته کایت‎بُردینگ که قبلاً در فدراسیون قایقرانی نیز مسئولیت‌هایی داشته است در گفت‌وگو با میزان، به بی‌توجهی فدراسیون قایقرانی اشاره کرد و گفت: فدراسیون می‌تواند با توجه به المپیکی بودن کایت‎بُردینگ برنامه‌ریزی بهتری در حوزه راه‌اندازی و توجه توسعه این رشته انجام دهد که متاسفانه این امر اتفاق نیتفاده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *