جانباز «حسینی» از حماسه‌سازان کتاب آن ۲۳ نفر آسمانی شد

17:45 - 24 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۳۷۲۵
«احمدعلی حسینی» آزاده و جانباز ۴۵ درصد و یکی دیگر از حماسه‌سازان کتاب آن ۲۳ نفر به یاران شهید خود پیوست و مادران شهیدان میرقیصری و محمدی آسمانی شدند.
- «احمدعلی حسینی» آزاده و جانباز ۴۵ درصد پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت‌های دوران دفاع مقدس و دوران اسارت و یکی از حماسه‌سازان کتاب آن ۲۳ نفر، آسمانی شد و به دیدار معبود شتافت.
 
مراسم تدفین این جانباز و آزاده سرافراز با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از شهرستان رفسنجان به سمت زادگاهش روستای هرمزآباد برگزار شد.
 
 نوجوانان ایرانی اسیر در عراق که به «آن بیست وسه نفر» معروف شدند و شاید به عنوان اولین و یا حتی آخرین اسیرانی بودند که در دوران اسارت وادار به ملاقات با صدام حسین، دیکتاتور و رئیس جمهور آن روز‌های عراق شدند. 
 
کتاب «آن بیست وسه نفر» شرح همین ماجراست که احمد یوسف زاده یکی از این افراد به رشته تحریر در آوردن آن همت کرده و نتیجه آن شده کتابی در چهار فصل که حوادث هرکدام از فصل‌ها منطبق بر یکی از فصول چهارگانه سال است.
 
ماجرای نوجوان‌هایی پانزده تا هفده سال که دیدارشان با صدام را می‌توان جزو ده واقعه مهم دوران دفاع مقدس قلمداد کرد.
 
البته کتاب فقط شرح همین ماجرا نیست، بلکه روایت هشت ماه از اسارت نه‌ساله احمد یوسف زاده، یکی از همین ۲۳ نفر است که با قلمی روان و ساده و در عین حال جذاب و توصیف‌گر نوشته شده است. نویسنده به خوبی توانسته حالات انسانی و موقعیت وقوع رویداد‌ها را ترسیم کند تا از همین رهگذر، هم به شرح ماجرای پیش آمده برای خود بپردازد و هم مخاطب را با زندان‌های مخوف عراق و روز‌های سخت اسرای ایرانی در این زندان‌ها آشنا کند.
 
مقام معظم رهبری در تقریض خود بر این کتاب نوشته‌اند: «در روز‌های پایانی ۹۳ و آغازین ۹۴ با شیرینی این نوشته شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه این زیبائیها، پرداخته سرپنجه معجزه‌گر اوست درود می‌فرستم و جبهه سپاس بر خاک میسایم. یک بار دیگر کرمان را از دریچه این کتاب، آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام، دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم.
 
مادر شهیدان «میرقیصری» آسمانی شد
 
بانو «ستاره میرقیصری» مادر شهیدان «سیدمحمد و سیداحمد میرقیصری» و جانباز «سیدمحسن میرقیصری» از استان قم بر اثر کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد.
 
 شهید «سیداحمد میرقیصری» سال ۴۴ متولد شد و سال ۶۳ در عملیات بدر منطقه شرق دجله به شهادت رسید.
 
شهید «سیدمحمد میرقیصری» پنج روز بعد از شهادت برادرش سال ۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید.
 
جانباز «سیدمحسن میرقیصری» سال ۶۶ در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه مریوان به درجه جانبازی نایل آمد.
 
مادر شهیدان «محمدی» آسمانی شد
 
حاجیه خانم «اکرم هزاوه نژاد» مادر شهیدان «سیدعلیرضا و سیدمحسن محمدی» از شهرستان‌های استان تهران پس از سال‌ها درد و رنج دوری از فرزندان شهیدش، آسمانی شد.
 
پیکر این مادر بزرگوار شهید با بدرقه مردم قدرشناس ورامین و جمعی از مسئولان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تشییع و درگلزار شهدای سیدفتح‌الله ورامین و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.
 
شهید «سیدعلیرضا محمدی» سال ۶۲ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای سیدفتح‌الله به خاک سپرده شد.
شهید «سیدمحسن محمدی» سال ۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید والامقام، ۱۰ سال بعد شناسایی و به ایران اسلامی بازگشت و در گلزار شهدای سیدفتح‌الله به خاک سپرده شد.
 

برچسب ها: شهادت بنیاد شهید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *