رهایی ۱۶ نفر از قصاص در جیرفت

7:30 - 25 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۳۶۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت از کاهش ۲۸.۳ درصدی زندانیان این شهرستان طی هشت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در هشت ماهه امسال۱۶ نفر از زندانیان این شهرستان از قصاص رهایی یافته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.
حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با میزان و در حاشیه بازدید از زندان جیرفت از کاهش ۲۸.۳ درصدی زندانیان این شهرستان طی هشت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از راهکار‌ها و برنامه‌های موجود در دستور کار است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت بیان کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت‌های حقوقی از جمله آزادی مشروط، تخفیف و تعلیق مجازات برای آزادی زندانیان تلاش کرد.

وی توجه به مفاد دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ریاست قوه قضاییه از سوی کارکنان قضایی و زندان را راهکار موثری برای رفع مشکلات زندانیان دانست و ادامه داد: آمار مرخصی پایان حبس زندانیان در سال گذشته ۲۵۰ نفر بود که در پایان آبان ماه سال جاری۲۷۱ نفر شده و ۸.۴ درصد افزایش یافته است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *