افزایش خشونت تسلیحاتی در آمریکا در سال ۲۰۲۰

20:15 - 23 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۳۲۹۵
سال ۲۰۲۰ و همزمان با شیوع ویروس کرونا و اعتراضات در آمریکا، خشونت تسلیحاتی و تیراندازی‌های جمعی در این کشور افزایش شدیدی را تجربه کرده است.

پایگاه «کانورسیشن» در گزارشی به خشونت تسلیحاتی و تیراندازی در آمریکا طی سال ۲۰۲۰ پرداخته و بر افزایش شدید این خشونت‌ها تاکید دارد.

گزارش‌های اخیر رسانه‌های آمریکایی که بر روی خشونت تسلیحاتی متمرکز هستند از افزایش چشمگیر تیراندازی‌های جمعی در این کشور طی سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهند.

این افزایش خشونت‌ها و تیراندازی‌های سال‌های گذشته نیز افزایش داشته، اما موضوع درباره سال ۲۰۲۰ متفاوت است.

نخستین موضوعی که باید به آن اشاره شود تعریف تیراندازی جمعی است و «آرشیو خشونت‌های تسلیحاتی آمریکا» که منبع بسیاری از اخبار در این زمینه است، تیراندازی جمعی را حادثه‌ای تعریف می‌کند که در جریان آن دستکم ۴ نفر هدف گلوله قرار گرفته و کشته می‌شوند.

بر اساس آماری که آرشیو خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا جمع آوری کرده، این کشور در سال جاری میلادی، ۵۸۲ مورد تیراندازی جمعی ثبت کرده است.

تیراندازی‌های مرتبط با رانندگی و حوادث مربوط به باند‌ها بخش عمده این تیراندازی‌ها یعنی ۹۵ درصد را تشکیل می‌دهند و نکته مهم این است که بیشتر قربانیان این تیراندازی‌ها رنگین پوست‌ها هستند.

طی ماه ژوئن و در فصل تابستان تیراندازی‌ها در آمریکا به شدت افزایش دادند به گونه‌ای که موجب رکورد زدن قتل‌های مسلحانه در این کشور شدند.

شیوع کرونا یکی از عواملی است که در این زمینه نقش عمده‌ای را بازی می‌کند و موجب شده که احتمال بروز خشونت‌ها افزایش یابد.

موضوعاتی مانند از دست رفتن مشاغل، فرصت‌های تحصیلی، افزایش استرس و نگرانی درباره مشکلات روانی در این دوران از جمله مسائلی است که به افزایش خشونت‌ها در دوره شیوع کرونا دامن زده است.

علاوه بر کرونا، سال ۲۰۲۰ آمریکا شاهد تحولاتی مانند انتخابات و جنجال‌های بعد از آن و همچنین قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست به دست پلیس بوده است.

قتل جورج فلوید در ماه می‌، به دست پلیس آمریکا موجب شد تا بار دیگر جنبش «زندگی سیاهان مهم است» به راه بیفتد؛ تظاهرات‌های گسترده‌ای در سراسر آمریکا به راه افتاد که دامنه این تظاهرات همچنان ادامه دارد.

در طول ماه‌های اخیر و در جریان این تظاهرات، شهر‌های آمریکا شاهد افزایش شدید خشونت‌ها بوده و خرید و فروش سلاح در این کشور نیز افزایش شدیدی پیدا کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *