رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناامیدی آمریکا از اثربخشی سیاست تحریم و فشار حداکثری علیه ایران

18:30 - 23 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۳۱۷۳
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال است که ایران تحت تحریم‌های مختلف امنیتی، سیاسی و تسلیحاتی قرار دارد، گفت: تحریم دانشگاه و نهاد علمی از سوی آمریکا نشان دهنده ناامیدی آن‌ها از اثربخشی سیاست تحریم و فشار حداکثری علیه ایران در حوزه‌های مختلف است.
فرشاد مهدی‌پور در گفت‌وگو با میزان، در خصوص طرح تحریم نهاد علمی مذهبی جامعه المصطفی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، اظهار داشت: واقعیت این است که ما در شرایط مضحکی به سر می‌بریم به این معنا که دلیل عقلانی و منطقی برای اقدامات خصمانه آمریکا در سال‌های اخیر علیه ایران وجود ندارد.

وی گفت: اینکه آمریکا یک دانشگاهی که مرکز فعالیت‌های علمی و فرهنگی است و در کشور‌های زیادی مجوز فعالیت دارد و دانشجویان بسیاری از ملت‌های مختلف هم در آن مشغول به تحصیل هستند را تحریم می‌کند که البته این هم به استناد ادعای بی اساس آن‌ها مبنی بر اقدامات آن دانشگاه در راستای اهداف یک گروهی غیرعلمی است که از نظر آن‌ها ممکن است گروهی تروریست باشد، دلیل عقلانی ندارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در واقع آمریکایی‌ها عناوینی را خلق می‌کنند و تحت آن عناوین، گروه یا فردی را که بخواهند مورد تحریم و فشار قرار می‌دهند.

مهدی پور بیان کرد: در واقع در این نظم غیرعقلانی که آمریکایی‌ها در عرصه بین‌المللی به صورت یکجانبه ایجاد کردند هیچ منطق و درایتی وجود ندارد که بخواهیم دلیل قانع کننده از اقدامات آن‌ها ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در آمریکا وضعیت خطرناکی حاکم شده است، گفت: اینکه معتقدم وضعیت مضحکی از سوی آمریکا در جهان ایجاد شده به این دلیل است که همزمانی که نهادی علمی همچون جامعه المصطفی مورد تحریم واقع می‌شود، سفیر ایران در یک کشور هم تحت تحریم قرار می‌گیرد.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: اقداماتی از قبیل تحریم سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف یا تحریم وزیر امور خارجه کشورمان که پیشتر شاهد بودیم محدودیت‌هایی را برای عبور و مرور و سکونت وی در نیویورک قائل شده بودند، بیشتر شبیه به لجبازی‌های کودکانه است.

مهدی پور با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال است که ایران تحت تحریم‌های مختلف امنیتی، سیاسی و تسلیحاتی قرار دارد، تصریح کرد: آمریکا آنچه که در حوزه مالی و اقتصادی می‌توانست علیه ایران به کار ببندد و تحت فشار قرار دهد، انجام داده و امروز دیگر به این دست اقدامات متوسل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم دانشگاه و نهاد علمی از سوی آمریکا نشان دهنده ناامیدی آن‌ها از اثربخشی سیاست تحریم و فشار حداکثری علیه ایران در حوزه‌های مختلف است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *