مسئولان نباید دستاوردهای به دست آورده را حراج کنند/ امیدواریم که غربی ها از رفتار گذشته خود متنبه شده باشند

16:58 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۲۸۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان نباید دستاوردهای به دست آورده را حراج کنند و باید به خوبی از آنها صیانت و استفاده کنند و از آنها به عنوان پله ای برای پرش به جلو استفاده کنند نه ایجاد اصطکاک در درون.
مسئولان نباید دستاوردهای به دست آورده را حراج کنند/ امیدواریم که غربی ها از رفتار گذشته خود متنبه شده باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشست بعدازظهر امروز (سه شنبه 27 مرداد ماه) با نمایندگان آزاده مجلس اظهار کرد: خوشامد می گویم به نمایندگان و کارکنان مجلس که ردای آزادگی به تن دارند حضور شما در این جلسه را مغتنم دانسته و عرض ارادت ما را بپذیرید، چون شما هر کدام نمادی از مقاومت ملت هستید، شما در شرایط سخت که نیازمند از خود گذشتگی بود معرف ایثارگری ملت ایران بودید و بنابراین یک سرمایه ارزشمند ملی به حساب می آیید.

وی افزود: در شرایط سختی که عزیزان و جوانانمان در اسارت بودند اسارت را تبدیل به فرصت برای ملت کردند و از درون یک پایداری به خصم و دنیا نشان دادند و این امر باعث شد که در آینده کشور شرایط برای ایران سرفرازانه رقم بخورد ضمن اینکه ما این نتیجه را در مسائل مختلف دیگر نیز می بینیم حتی در مسئله منطقه ای یک نوع بیداری به وجود آمد.

لاریجانی تاکید کرد: اگر به طور طبیعی سایر کشورها این مهم را در مقام مقایسه قرار دهند ایستادگی ملت ایران و دستاوردهای آن را با شرایط لرزانی که برخی از کشورها برای حیات سیاسی خود ایجاد کرده اند و در شرایط مختلف مجبور به تمسک به کشورهای بزرگ همچون آمریکا شدند که هیچ وقت محب مسلمانان نیستند.

رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری نمونه های دشمنی آمریکا با ایران در طول تاریخ کشورمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به سالروز کودتای 28 مرداد نزدیک می شویم باید یادآوری که کنم که در چنین روزی کودتایی را انجام دادند که ملت ایران تمرینی را که بعد از مشروطه برای مردم سالاری داشتند و برای ایجاد دولتی از خود تلاش می کردند در جهت ستیزه جویی آمریکایی ها این کودتا را تشکیل دادند و دولت را سرنگون کردند و بار دیگر دیکتاتوری بدخیم بر ایران حاکم کردند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد این فضا در گذشته ایران به وسیله رفتارهای آمریکا فراموش شدنی نیست یادآور شد: ملتی که بعد از انقلاب در برهه های مختلف در مقابل آمریکا ایستادگی می کرد چون زخم عمیق از آمریکا دیده بود و بعد از انقلاب نیز این زخم ها را تجربه کردیم که یکی از آنها جنگ تحمیلی بود که اسناد بسیار متقنی وجود دارد که نشان می دهد آمریکایی های و سایر کشورهای غربی مورد تشدید و تحریک جنگ ایران و عراق شده و در این مورد از صدام حمایت کردند تا به ایران حمله کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که غربی ها از رفتار گذشته خود متنبه شده باشند هرچند که در رفتار آمریکایی ها تنبه دیده نمی شود چرا که بعد از جنگ حوادث دیگری نیز بود که آمریکایی ها در این آزمون موفق نبود و خصمانه عمل کرده اند از جمله موضوع هسته ای چرا که ملت ایران در این مورد در مقررات بین المللی تخلفی نداشته اند اما بعد از 8 سال جنگ تحمیلی بار دیگر 12 سال به مشاجره در این رابطه گذشت.

وی افزود: امروز بار دیگر مصاف جدیدی را شاهد هستیم و آتشی در منطقه افروخته شد که نمی تواند به طور طبیعی شعله ور شده باشد، نقش آمریکایی ها در ایجاد تروریست چه در افغانستان چه در اشغال عراق محرز است و نه تنها آمریکایی ها بلکه برخی کشورهای منطقه نیز در ایجاد جریانهای تروریستی در منطقه نقش دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان آزاده حاضر در این مجلس خاطرنشان کرد: شرایط کنونی ایران حساس است و اطراف ما توطئه هایی شکل می گیرد این که مقام معظم رهبری روز گذشته به نیکی این موضوع را تحلیل کردند که آمریکایی ها قصد دارند به مرور نفوذ کرده و از راه دیگری شرایط را دور بزنند و در داخل ایران شیطنت کنند، آنها از هر روشی با تمام ناجوانمردی استفاده می کنند که نشانه آن ایجاد تفرقه بین فرق ایرانی و دامن زدن به آنها است.

لاریجانی عنوان کرد: یکی دو کشور در منطقه نیز ماموریت جدیدی برای خود ایجاد کرده اند که ایجاد آشفتگی در منطقه است البته این اقدام به ضرر خود آنها است و نه تنها به کیان اسلام بلکه به خود آنها نیز لطمه می زند. آنچه در یمن و سوریه می گذرد نشان می دهد که نقش این کشورها در ایجاد بلوا در منطقه زیاد است.

رییس نهاد قانونگذاری کشور تاکید کرد: ما باید به دقت توجه کنیم و از تجربیات گذشته و ایستادگی ملی استفاده کنیم و با وفاق در درون مسائل را هضم و حل کنیم و شرایط را برای مردم سهل کنیم. امروز مسائل اقتصادی مهم است و باید تلاش شود که مجلس و دولت به رفع مشکلات مردم کمک کنند و این نیازمند یک قیام است باید از بعضی موارد گذشت چرا که اختلاف در ساختارهای دموکراتیک وجود دارد مهم این است که افراد بصیر اصلی و فرعی بودن مسائل را تفکیک کنند.

وی افزود: مسئولان نباید دستاوردهای به دست آورده را حراج کنند و باید به خوبی از آنها صیانت و استفاده کنند و از آنها به عنوان پله ای برای پرش به جلو استفاده کنند نه ایجاد اصطکاک در درون.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شاید دشمن از مشاجرات بیرون و درون استقبال کند اما ما باید با فراست به آن توجه کنیم.

لاریجانی در پایان با بیان اینکه امیدواریم همانطور که زندگی شما آزادگان در حیات طیبه قرار داشته مابقی حیات شما از این نورانیت و پاکی برخوردار باشد، برای آنها آرزوی سرافرازی، عزت و سربلندی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *