رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روحانی: ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز ابتلاء به کرونا قرار دارند

10:43 - 22 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۷۵۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با بیان اینکه تنها ۱۲ شهرستان وضعیت قرمز دارند، گفت: تمام موفقیت‌ها مرهون مسئولیت پذیری و اعتماد مردم به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بود. اساس امر اعتماد است.

- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهارداشت: تنها ۱۲ شهرستان وضعیت قرمز دارند. تمام موفقیت‌ها در مقابله با کرونا مرهون مسئولیت پذیری و اعتماد مردم به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا بود. اساس امر اعتماد است.

وی با تاکید بر عدم عادی انگاری بیماری کرونا از سوی مردم ادامه داد: هرگاه ازدحام، تردد و اجتماعات بدون مراعات پروتکل‌های بهداشتی زیاد شد بلافاصله با پیک کرونا در شهرستان‎های مختلف مواجه شدیم. کرونا تنها یک بیماری نیست و تبعات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی بسیاری در دنیا ایجاد کرده است. 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کرونا به اشتغال ضربه بزرگی زده است، عنوان کرد: مسائل ورزشی، گردشگری و آموزشی در دنیا از کرونا آسیب زیادی دیده‌اند. درست است که سلامت موضوع اول است اما اقتصاد، فرهنگ و زندگی اجتماعی مردم نیز مدنظر است. 

روحانی با بیان اینکه مبنای ما از ابتدا مبتنی بر علم گرایی بود، گفت: همواره بر اساس اصول علمی گام برداشتیم و همیشه  متخصصان وزارت بهداشت و درمان کشور همسوی متخصصان بهداشت جهانی برای مقابله با کرونا گام برداشتند و هیچگاه پندارگرایی نداشتیم. 

 

 
روحانی با بیان اینکه الحمدالله در ایران هیچ‌وقت مسأله بیماری کرونا انکار نشد و از روز اول پذیرش مسأله و بلافاصله پاسخ به هنگام بود، افزود: بر خلاف برخی کشور‌ها همانند آمریکا که چند هفته‌ای هم رئیس جمهور آن ادعا می‌کرد خبری نیست، به محض اینکه چهارشنبه ۳۰ بهمن وزیر بهداشت و درمان در دولت اعلام کرد و ما متوجه شدیم، همانجا و با اینکه تقریباً شب انتخابات و کار برای ما سخت بود، گفتم که بلافاصله به مردم اطلاع دهید.

رئیس جمهور با بیان اینکه انکار وجود و شیوع بیماری کرونا در آغاز همه‌گیری جهانی آن ضربات و لطمات بزرگی به برخی کشور‌ها وارد کرد، گفت: خود این انکار بزرگترین سنگ‌اندازی و مانع در برابر مواجهه صحیح و به موقع در برابر بیماری بود، اما جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از شناسایی اولین موارد ابتلا با وجود آنکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم، موضوع را رسماً اعلام کرد و برای جلوگیری از ناهماهنگی در سیاست‌های مقابله‌ای نیز خیلی سریع با نظر مساعد مقام معظم رهبری، ستاد ملی مقابله با کرونا را تشکیل داد و همه توان مدیریتی و اجرایی را از همان ابتدا پای کار مقابله و کنترل بیماری آورد.

 روحانی اضافه کرد: اعتماد سیاسی و اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران به خوبی حفظ شد و مردم در همکاری و همراهی با توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تردید نکردند.

رئیس جمهور با تشکر از زحمات و تلاش‌های کادر درمانی، تولیدکنندگان و بویژه فعالان بنگاه‌های تولیدی دانش‌بنیان، نیرو‌های مسلح و همه کسانی که در ۱۰ ماه گذشته در میدان مقابله با ویروس کووید ۱۹ حضور داشتند، خواستار رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی در مراکزی مثل پادگان‌ها و سربازخانه‌ها شد که به طور طبیعی و ناگزیر تجمع افراد در آن‌ها بیشتر است.

وی تأکید کرد: همه باید بدانیم که رعایت فقط یکی از دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و یا شستن دست‌ها به تنهایی کافی نیست و باید همه دستورالعمل‌های بهداشتی بخصوص در فصل پیش‌رو که فصل سرما است و مردم به طور طبیعی بیشتر اوقات خود را در فضا‌های سربسته و دربسته می‌گذرانند، مراعات شود.

 روحانی تصریح کرد: با تلاش و زحمت و مجاهدت کادر درمانی کشور و دیگر افراد حاضر در میدان مقابله با بیماری کرونا، خوشبختانه سیر ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نزولی شده و شایسته است مردم همچنان به طور جدی همه دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنند و خدای ناکرده بخاطر یک ساعت دور همی در شب یلدا این همه زحمت و مجاهدت کادر درمانی را به هدر ندهیم.

رئیس جمهور دولت اقدامات لازم برای خرید واکسن را انجام داده و امیدوارم مردم تا زمان توزیع گسترده واکسن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از اوج‌گیری دوباره کرونا بشوند.
 
انتهای پیام/ 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *