کرونا در آمریکا؛ انتقال ویروس از مناطق شهری به مناطق روستایی

22:15 - 22 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۷۴۶
با پیشروی همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، تعداد کشته شدگان که در ابتدا در شهر‌ها متمرکز شده بود، به مناطق حومه‌ای و روستایی گسترش یافته است.

-  تجزیه و تحلیل جدید مرکز تحقیقات پیو نشان می‎دهد تاثیر همه گیری ویروس کرونا در مناطق مختلف آمریکا از زمان اعلام وضعیت اضطراری ملی در این کشور تغییر کرده است.

به گزارش جورزالم پست، در ابتدای آغاز همه گیری ویروس کرونا، بیشتر موارد و مرگ و میر‌ها در شهر‌های بزرگی مانند نیویورک، نیواورلئان، بوستون و دیترویت مشاهده می‌شد و مناطق روستایی تحت تاثیر کمتری قرار می‌گرفتند؛ با پیشروی همه گیری، تعداد کشته شدگان در مناطق حومه‌ای و روستایی گسترش یافته است.

علاوه بر این، بر اساس تجزیه و تحلیل ها، مناطقی که اختلافات قومی و نژادی در آنها زیاد بود، بیشتر از مناطقی که اختلافات قومی و نژادی در آنها کمتر بود، آسیب دیدند.

این ویژگی‌ها با گرایش‌های حزبی و ایدئولوژیکی یک منطقه در ارتباط است، بنابراین مناطق کنگره‌ای که در ماه‌ های ابتدایی، بیشتر پرونده‌ها و مرگ و میر‌ها را تجربه می‌کردند به احتمال زیاد تحت کنترل دموکرات ها بوده اند تا جمهوریخواهان.

با این حال، با گسترش ویروس کرونا به مناطق دیگر، این امر تا حدودی تغییر کرده است؛ در ماه‌ های اخیر تغییر در میانگین تلفات مشاهده شده است.

متوسط مرگ‌ها در مناطق تحت کنترل جمهوریخواهان بالاتر از مناطق تحت کنترل دموکرات‌ها بوده است.

از ماه نوامبر، تعداد مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در مناطق تحت کنترل هم جمهوریخواهان و هم دموکرات‌ها در حال افزایش است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *