رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید سرزده رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هرمزگان از یک مرکز انتظامی در بندرعباس

15:23 - 21 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۶۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان هرمزگان در ادامه بازدید‌های خود از یگان‌های نظامی و انتظامی و در راستای حسن اجرای حقوق شهروندی، سرزده از کلانتری ۱۴ بندرعباس بازدید کرد.
- رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان هرمزگان در ادامه بازدید‌های خود از یگان‌های نظامی و انتظامی و در راستای حسن اجرای حقوق شهروندی، سرزده از کلانتری ۱۴ بندرعباس بازدید کرد.

حبیب تکین در جریان این بازدید، از قسمت‌های مختلف کلانتری اعم از تحت نظرگاه، محل نگهداری سلاح و مهمات و دفاتر اداری بازدید کرد سپس عملکرد کارکنان کلانتری در پرونده‌های قضایی ارجاعی و نحوه پاسخ‌گویی به ارباب رجوع مورد ارزیابی قرار گرفت و نواقص ثبت و تذکرات لازم داده شد.

وی همچنین با چندتن از مراجعه کنندگان از نزدیک دیدار و در جریان روند رسیدگی و نحوه پاسخ‌گویی کارکنان کلانتری قرار گرفت.

تکین در جمع کارکنان کلانتری ۱۴ بندرعباس گفت: شأن همه کسانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی برعهده دارند بر محور خدمت به مردم و قانون مداری تعریف شده است و هیچ کس مجاز نیست که در رفتار و پاسخ‌گویی به مردم سلیقه‌ای و خارج از قانون عمل نماید.

وی پلیس را مظهر اقتدار و امنیت در جامعه بر شمرد و افزود: مردم پلیس را نماینده حاکمیت در جامعه می‌شناسند و هرگونه رفتار خلاف قانون از طرف پلیس باعث ایجاد جو بدبینی به نظام و حاکمیت در جامعه می‌شود.

این مقام قضایی بر رعایت حقوق مجرمان و متهمان هنگام اجرای دستورات قضایی تأکید کرد و افزود: هنگام جلب و دستگیری، حفظ آبرو و کرامت انسانی مجرم و متهم و به خصوص خانواده آن‌ها نباید خدشه دار شود، چون آثارسوء و منفی در جامعه دارد.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هرمزگان، آموزش، توان جسمی مناسب، سرعت عمل در انجام مأموریت، وضعیت ظاهری مناسب، به روز بودن و آشنایی با قوانین در حد نیاز و شناخت فرهنگ و مذاهب مردم در حوزه استحفاظی را از ضرورت‌ها و ویژگی‌های پلیس خصوصاً در مناطقی مثل استان هرمزگان که از مذاهب و فرهنگ‌های مختلف تشکیل شده است، دانست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *