تعیین سقف جمعیتی برای کلاس‌های چند پایه

20:10 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۲۲۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین نامه کلاس های چند پایه تصویب شده است و از اول مهرماه در کشور اجرایی می شود، براین اساس هیچ کلاس چند پایه‌ای نباید بیش از 15 نفر جمعیت داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ، محمد دیمه ور اظهارکرد: زمانی توسعه به صورت پایدار اتفاق خواهد افتاد که آموزش و یادگیری محور اصلی تمام برنامه‌های توسعه ای قرار گیرد .

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر آموزش و یادگیری ابزار فقر زدایی است و در واقع آموزش و پرورش در جایگاه نخست هر جامعه قرار دارد و هر کشوری که ازدیدگاه صنعت و مسائل دیگر رشد کرده است، تنها دلیلش نگاه ویژه به آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های چند پایه فرصت مغتنم و یک ضرورت اجتناب ناپذیر است به طوری که در شهر تهران در حوزه حومه 22 مدرسه چند پایه داریم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: آیین نامه کلاس های چند پایه تصویب شده است و هیچ کلاس چند پایه‌ای نباید بیش از 15 نفر جمعیت و بیشتر از 3 پایه باشد، برای آن ها معلم راهنما در شیوه نامه ساماندهی جدید لحاظ شده است و از اول مهرماه در کشور اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: ما تاکید داریم که دانش آموزان نو آموز به کلاس هایی وارد شوند که دانش آموزان پایه های بالاتر در آن حاضر هستند، زیرا این کار باعث بالاتر رفتن سطح علمی دانش آموزان و بالاتر رفتن مهارت های زبانی و کلامی این دانش آموزان خواهد شد.



دلسو
|
-
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
باسلام میخواستم بپرسم مدارس بالای 15نفر به چه صورت اداره میشود آیا بصورت مدیر مستقل .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *