وام یک میلیونی کِی واریز می‌شود؟

12:40 - 19 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۲۰۴۳
ساعت ۱۰ صبح امروز لیست دوم متقاضیان وام یک میلیونی به بانک مرکزی ارسال شده است.

- تسنیم نوشت: دومین مرحله از وام قرض‌الحسنه یک میلیونی هفته قبل توسط بانک مرکزی به حساب سرپرستان خانوار که درخواست خود را به وزارت رفاه پیامک کرده بودند واریز شد.

مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا نیز احتمالا طی امروز یا فردا توسط بانک مرکزی به حساب مشمولان واریز می‌شود؛ آنطور که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده این سازمان پس از دریافت لیست افراد شناسایی شده واجد شرایط از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ظهر روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۸، با ویرایش لیست مذکور به منظور تهیه فرمت مورد نظر بانک مرکزی در کوتاهترین زمان، لیست نهایی به تعداد ۲، ۴۸۱، ۲۹۰ را در ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه مورخ ۰۹/۱۹ /۱۳۹۹ جهت واریز وام به بانک مرکزی ارسال کرده است.

در مرحله اول تعداد ۴، ۵۱۵، ۶۵۱ سرپرست خانوار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول دریافت این وام شده بودند که در هفته قبل مبلغ تسهیلات یک میلیون تومانی توسط بانک مرکزی به حساب آنان واریز شده بود.

با ادامه شیوع ویروس کرونا و افزایش فشار اقتصادی به خانوار‌های ضعیف و متوسط جامعه و البته بعد از پافشاری مجلس به پرداخت یارانه‌های حمایتی به مردم، دولت اعلام کرد که به ۱۱ میلیون خانوار مجدداً وام یک میلیونی پرداخت خواهد کرد ضمن اینکه به مدت ۴ ماه نیز ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰ میلیون نفر می‌پردازد.

طبق اعلام وزارت رفاه، تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک‌میلیون‌تومانی باشند.

نکته مهم اینجاست که افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهاد‌های عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یک‌میلیون‌تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه دوازدهم مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود.

ضمن اینکه کمک بلاعوض (ماهانه مبلغ یک‌میلیون ریال به‌ازای هر یک از اعضای خانوار) از آذرماه تا پایان سال جاری به‌مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود. تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال ۱۳۹۹ درنظر گرفته می‌شود.


برچسب ها: وام بسته حمایتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *