انتخابات آمریکا؛ گزینه بایدن برای ریاست بر پنتاگون مشخص شد

8:53 - 18 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۱۵۸۷
تلاش‌های دونالد ترامپ برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی پس از دیگری رد می شوند.
روند تحولات و اخبار آمریکا نشان می‌دهد «دونالد ترامپ»، برای اعتراض به نتایج انتخاباتی در فکر طرح شکایت در دیوان عالی است؛ همزمان «جو بایدن»، کابینه خود را تکمیل می‌کند.
 
به گزارش «واشنگتن پست، فاکس نیوز و پولیتیکو»، مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به شرح زیر است.
 
- تایید خبر تماس‌های ترامپ با مقام‌های ایالت پنسیلوانیا: تماس‌های ترامپ با «برایان کاتلر»، رییس مجلس نمایندگان ایالتی «پنسیلوانیا» در هفته گذشته برای تغییر نتیجه انتخابات توسط دفتر کاتلر تایید شد.
 
در این تماس‌ها کاتلر در پاسخ به ترامپ که خواستار کمک برای تغییر نتیجه انتخابات شده بود، گفته بود که مقام‌های ایالتی اختیاری در انتخاب الکترال کالج‌ها ندارند.
 
این ایالت سومین ایالتی است که ترامپ برای لغو نتیجه انتخابات در آن با مقام هایش تماس گرفت.
 
- وزیر دفاع بایدن معرفی شد: بایدن ژنرال بازنشسته «لوید آستین»، را به عنوان وزیر دفاع کابینه خود معرفی کرد.
 
- تایید نتیجه انتخابات در جورجیا: تیم حقوقی بایدن اعلام کرد ایالت «جورجیا» پس از بازشماری مجدد آرا انتخابات ریاست جمهوری، نتیجه انتخابات را تایید و بایدن را به عنوان پیروز انتخابات معرفی کرد.
 
- اولویت واکسیناسیون با آمریکایی‌ها به دستور ترامپ: ترامپ قصد دارد دستورالعملی را امضا کند که اولویت واکسیناسیون را به آمریکایی می‌دهد و خارجی‌ها در مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.
 
- اظهارات ترامپ در مورد تقلب در انتخابات: ترامپ می‌گوید «در این انتخابات تقلب صورت گرفت و همه اشتباهاتی که در این انتخابات رخ داد، به ضرر من تمام شد.»
 
وی در ادامه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را یک رسوایی برای آمریکا خواند.
- حمایت کروز از طرح شکایت در مورد تقلب در انتخابات در دیوان عالی: «تد کروز»، سناتور آمریکایی با اشاره به این که ۳۹ درصد آمریکایی‌ها بر بروز تقلب در انتخابات باور دارند، گفت «من موافق طرح شکایت در زمینه تقلب در انتخابات در دیوان عالی هستم و امیدوارم دیوان عالی مسئولیت خود در حل این پرونده را به خوبی انجام دهد.»
 
- سفر پمپئو به جورجیا: «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا این هفته به ایالت «جورجیا» سفر می‌کند تا سخنرانی انتخاباتی را برگزار کند.
 
سرنوشت اکثریت سنا به نتیجه دور دوم انتخابات سنا در این ایالت وابسته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *