رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بی بی سی با بی بی سی چه فرقی دارد؟

12:27 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۱۴۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان:سابقه شبکه بی بی سی انگلیس در ایران آنقدر شفاف و آشکار است که نیازی به بازگو کردن اقدامات و رفتارهای ضد ایرانی این شبکه نمی رود. اما هنگامی که مجوز فعالیت یک هفته ای برای این شبکه در تهران صادر شد واکنش هایی هم در پی داشت.
به گزارش گروه سیاسی مخالفت های انجام شده با این اقدام وزارت ارشاد به خاطر سابقه بد این شبکه بود که همواره در بخش فارسی آن علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام به نشر اکاذیب و تخریب و اتهام زنی می کند.

این رسانه انگلیسی دولت بریتانیا در جریان فتنه 88 همه امکانات خود را برای این موضوع اختصاص داد و از آشوب طلبان و فتنه گران حمایت و دفاع کرد. فراریان وابسته به جریان فتنه در این شبکه تلویزیونی به کار گرفته شدند تا بتوانند از بهتیرن بهره را در فتنه ببرند.

دروغ پردازی ها و بزرگنمایی های کاذب این شبکه علیه ایران از زمان آغاز به کار این شبکه تاکنون ادامه دارد و هدف آن هم تأثیر در افکار عمومی داخل کشور است. گرچه این شبکه با هزینه زیادی که صرف فعالیت خود می کند نتوانسته است به نتیجه ای که انتظارش را داشت برسد، اما همواره برای حضور در ایران تلاش کرده است.

پس از پایان مذاکرات هسته ای و دستیابی به برجام، شبکه های و رسانه ها زیادی از اروپا و آمریکا و حتی منطقه خواستار حضور در ایران برای تهیه گزارش شدند. بی بی یس هم یکی از آن شبکه های تلویزیونی بود که با درخواستش موافقت شد و یک هفته به آن مجوز داده شد.

وزیر ارشاد از این اقدام وزارتخانه خود دفاع کرد و آن را عادی دانست اما تأکید کرد که مسئولین کشور از مصاحبه با شبکه بی بی سی منع شده اند.

علی جنتی گفت که از بی بی سی فارسی دعوت نشده است؛ اما شبکه های مختلف این رسانه انگلیس با هم مرتبط هستند  و برنامه ها تولیدی خود را برای پخش به همدیگر می دهند.

هنوز مهر مجوز این شبکه خشک نشده و هنوز چند روز از اعلام ممنوعیت مصاحبه مسئولین با شبکه بی بی سی از زبان وزیر ارشاد نگذشته که یکی از مسئولین این ممنوعیت را زیر پا می گذارد و با این شبکه در تهران مصاحبه می کند. بی بی سی با چندین زبان دنیا فعالیت می کند و همه آنها زنجیر وار با هم در ارتباط هستند. اگر منظور اقای وزیر کلاًی بی سی بوده است، انگلیسی و فارسی ندارد و ممنوعیت برای یک شبکه بی بی سی نمی تواند باشد.

اما خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور با بی بی سی مصاحبه می کند و در خبری که در سایت این شبکه منتشر شده درباره همه مسائل داخلی و خارجی ، بحران منطقه، داعش؛ مذاکرات هسته ای و نتایج آن سخن گفته است به جز مسائل زیست محیطی.

هر چند این موضوع شاید زیاد اهمیتی نداشته باشد و ایشان حق دارد در هر زمینه ای سخن بگوید، اما نکته مهم این است که علیرغم ممنوعیت مصاحبه مسئولین با شبکه بی بی سی چرا خانم ابتکار با خبرنگار این شبکه گفت وگوی اختصاصی کرده است؟

آقای وزیر ارشاد گفته است که شبکه بی بی سی منعی در تهیه گزارش از کشور ندارد و تنها منعی که وجود دارد مصاحبه با مسئولین است که البته این همه شکسته شد اما در مدت حضور یک هفته ای تیم رسانه ای بی بی سی در ایران باید منتظر پخش گزارش های منفی علیه کشورمان باشیم که به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.



محمدي
|
-
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
0
سلام همه شبكه‌هاي بي بي سي وصل به يك آبشخور هستن همونطور كه در خبر نوشته شده بايد منتظر گزارشهاي منفي عليه ايران از اين شبكه باشيم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *