پول نفت صادراتی را سه ماهه دریافت می‌کنیم

12:21 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۱۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: وزیر نفت با بیان این که پول فروش نفت بین ٣٠ تا ٩٠ روز دریافت می شود گفت: این که گفته می شود پول نفت ١٨٠ روزه یا ٢٧٠ روزه دریافت می شود، صحت ندارد.
به گزارش ، بیژن زنگنه، امروز (سه شنبه، ٢٦ مردادماه) در صحن علنی مجلس در پاسخ به سوال نادر قاضی پور، نماینده ارومیه مبنی بر این که چرا دریافت پول فروش نفت خام از ٣٠ روز به ٩٠، ١٨٠ و ٢٧٠ روز افزایش یافته است، گفت: زمانی که دریافت پول فروش نفت به صورت ال سی بود، ٣٠ روزه می‌توانستیم پول فروش نفت را بگیریم که این امر هم در منطقه متعارف بود. اما به دلیل تحریمها ناچار شدیم از روشهای دیگری برای دریافت پول فروش نفت استفاده کنیم.

زنگنه ادامه داد: به همین دلیل ناچار شدیم زمان دریافت پول فروش نفت را تا ٩٠ روز افزایش دهیم اما این که گفته می شود این دوره ١٨٠ روزه یا ٢٧٠ روزه  است، چنین چیزی نیست و صحت ندارد.

 وی گفت: همچنین خریداران نفت، پول خرید نفت را به حساب ما واریز کرده و ما نیز به حسابی نزد بانک مرکزی واریز می‌کردیم، اما بعضی مواقع به دلیل تحریمها چنین امکانی میسر نبود و پول نزد شرکت خریدار باقی می ماند که بخشی از آن بعد از توافقهای ژنو به کشور برگشت داده شده است.

وزیر نفت گفت: با این حال اگر شر تحریمها به وضع کنندگان آن بازگردد دریافت پول ناشی از فروش نفت نیز به روال عادی خود بر می گردد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *