صدور کشاورز کارت در انتظار ارسال اطلاعات از سوی جهاد کشاورزی

17:27 - 16 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۱۱۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
محمدرضا غفوری معاون فناوری بانک کشاورزی ضمن اعلام آمادگی این بانک برای صدور کشاورز کارت، دلیل تاخیر صدور کارت‌های خرید نهاده را تاخیر در ارسال اطلاعات از سوی وزارت کشاورزی عنوان کرد.

- محمدرضا غفوری در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص تاخیر در صدور کشاورز کارت، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، صدور کشاورز کارت از آبان‌ماه، در دستور کار قرار گرفت و بانک کشاورزی از هفته دوم آبان‌ماه آمادگی صدور کشاورز کارت یا کارت خرید نهاده را در شعب مختلف تدارک دیده است.

معاون فناوری و توسعه خدمات نوین بانکی در ادامه با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به کشاورزان متقاضی باید از سمت وزارت جهاد کشاورزی و در بستر سامانه پهنه‌بندی در اختیار بانک قرار بگیرد افزود: مشکل فعلی در تاخیر صدور کارت‌های مذکور مربوط به ورودی اطلاعات به بانک است که برای حل این مشکل و تسریع در اعلام اسامی کشاورزان، روز گذشته جلسه‌ای با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی داشتیم.

به گفته غفوری بعد از اعلام اسامی از سوی کشاورزان و تشکیل پرونده متقاضیان در شعب بانک، حداکثر بعد از سه روز کشاورز کارت به متقاضی تحویل خواهد شد و از نظر اعتبارات و زیرساخت‌ها، مشکلی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جلسه برگزار شده با جهاد کشاورزی پیشنهاد داده شد تا رویه معرفی کشاورزان تغییر کند تصریح کرد: بانک آمادگی خود را برای صدور تعداد مورد نیاز در زمان تعیین شده دارد و به محض دریافت اطلاعات از سوی وزارت کشاورزی، کارها انجام و کارت در اختیار کشاورزان عزیز قرار خواهد گرفت.

غفوری در پایان در مورد نیاز ضامن برای تسهیلات کشت بیان کرد: هر رده اعتباری دستورالعمل‌های مشخصی دارد که طبق آن کارها انجام می‌شود؛ اکثر عزیزان کشاورز در شعب ما پرونده دارند و بخشی زیادی از حق اعتبارات ما با توجه به سابقه عزیزان، با کمترین میزان وثیقه پرداخت می‌شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *