امام جمعه ارومیه: در ایام کرونا با «سخن آدینه» با مردم در ارتباط هستیم

12:11 - 15 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۰۶۴۵
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: در طول زمانی که به دلیل ویروس کرونا نماز جمعه اقامه نشده است با «سخن آدینه» هر هفته با محوریت مباحث سیاسی عبادی با مردم در ارتباط بودیم و این حداقل کاری است که می‌توان در این بحران انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برگزاری نماز جمعه در ایام کرونا بیان داشت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همسو با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نماز جمعه در مرکز استان برگزار نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی افزود: در برخی از مناطقی که با وضعیت قرمز رو به رو هستند تقریبا از آغاز انتشار ویروس منحوس کرونا برگزاری نماز جماعت به تعلیق درآمده است، اما در شهر‌های نارنجی نماز جماعت و جمعه برگزار می‌شود.

قریشی اظهار کرد: طی مدتی که به دلیل ویروس کرونا نماز جمعه اقامه نشده است به جای اقامه آن، سخن آدینه هر هفته از رسانه محلی پخش می‌شود و این حداقل کاری است که می‌توان در این بحران انجام داد.

امام جمعه ارومیه در پایان گفت: در سخن آدینه مباحث سیاسی عبادی در فضای مجازی پخش می‌شود و به نوعی جایگزین خطبه‌های نماز جمعه است که توانسته ارتباط ائمه جماعات با مردم را حفظ کند.

 در ایام مقابله با کرونا که برای حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه با حضور نمازگزاران  در برخی از استان‌ها اقامه نمی‌شود، هر هفته خطبای جمعه سخنرانی خود را که جایگزین خطبه محسوب می‌شود از طریق رسانه ملی یا محلی و بدون حضور نمازگزاران به سمع و نظر مردم می‌رسانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *