امضای دفتر یادبود شهید فخری‌زاده توسط مسئولان روسیه

15:18 - 14 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۰۴۹۳
دسته بندی: سیاست
بسیاری از مقامات بلندپایه روسی و سفرای کشور‌های جهان با امضای دفتر یادبود شهید محسن فخری‌زاده در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، این جنایت تروریستی را محکوم کردند.

خبزگزاری میزان - ‌شخصیت‌های روسی و سفرای مقیم مسکو ضمن امضای دفتر یابود، در دیدار با کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه مراتب تسلیت خود را به ملت و دولت ایران به وی ابلاغ کردند. سفرای برخی کشور‌های خارجی در روسیه، مقامات سیاسی و شخصیت‌های فرهنگی روسیه ازجمله افرادی بودند که با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود شهید محسن فخری‌زاده را امضا کردند.


به دلیل شرایط کرونایی در روسیه، برخی شخصیت‌ها نیز با ارسال پیام الکترونیکی به سفارت ایران شهادت فخری زاده را تسلیت گفتند. پیام مشترک همه این شخصیت‌ها مجرمانه بودن و دخالت داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در این ترور بود.


داریا میتینا، دبیر کمیته مرکزی اتحادیه احزاب روسیه، ترور محسن فخری زاده را ضایعه‌ای برای محافل علمی جهان دانست و گفت: به اینجا آمده‌ام که این حادثه را به مردم و دولت ایران تسلیت بگویم.


کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه نیز هنگام امضای دفتر یادبود و دیدار با کاظم جلالی ترور محسن فخری زاده را مصداق تروریسم دولتی دانست.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *