رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درس تربیت بدنی بصورت حضوری امکان برگزاری ندارد

8:32 - 14 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۰۰۸۸
سرپرست معاونت برنامه درسی تربیت بدنی گفت: امتحان درس تربیت بدنی به دلیل اینکه برخوردی است، امکان برگزاری ارزشیابی حضوری وجود ندارد.
زهرا تسلیمی، سرپرست معاونت برنامه درسی تربیت بدنی در گفت‌وگو با میزان در خصوص برگزاری حضوری امتحان درس تربیت بدنی گفت: براساس گفته‌های کارشناسان بهداشت و درمان ورزش مراکز سرپوشیده و ورزش‌های برخوردی امکان بروز و تشدید ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد امکان برگزاری امتحانات حضوری برای دانش آموزان وجود ندارد.

تسلیمی ادامه داد: حتی اگر امتحان دروس دیگر با رعایت پرتوکل‌های بهداشتی حضوری برگزار شود، ولی درس تربیت بدنی بدلیل برخوردی بودن امکان برگزاری حضوری را ندارد.

سرپرست معاونت برنامه درسی تربیت بدنی در خصوص اینکه دانش آموزان در عین امتحان برای ارزیابی باید از ابزار‌هایی استفاده کنند، گفت: دانش آموزان در عین برگزاری امتحان تربیت بدنی باید از ابزار‌هایی نظیر توپ یا وسایل دیگر ورزشی و ... استفاده کنند که این توپ برای مثال به زمین برخورد کرده و در تماسی که با زمین و دیگراشیاء داشته است امکان بروز بیماری و انتقال آن به دیگری وجود دارد.
 
وی عنوان کرد: ثبت وضعیت دانش آموزان باید عملی و کاربردی باشد و به عنوان وسیله ارزیابی پیشرفت دانش آموزان و محتوای برنامه و یا برای ثبت جزئیات اجرایی استفاده شود. این کار باید برای صورت گیرد و ثبت این اطلاعات اساسی مربوط به بهداشت و سلامتی دانش آموز، حضور در کلاس، وضعیت فرد در کلاس درس، گزارشات روزانه حوادث و ابزار و لوازم، اتاق رخت کن و ... جزء ضروریات است که در این شرایط امکان پذیر نیست.

تسلیمی ادامه داد: ستاد مبارزه با بیماری کرونا، انجام ورزش‌های برخوردی را ممنوع اعلام کرده است، و آموزش و پرورش و تربیت بدنی طبق شیوه نامه ستاد کل مبارزه با کرونا، ارزیابی و ارزشیابی درس تربیت بدنی را بصورت مجازی در برنامه شاد با همکاری والدین صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *