توضیحات دبیرکل فدراسیون قایقرانی درباره برگزاری مسابقات لیگ و تمدید اردوی تیم ملی روئینگ

14:26 - 12 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۰۰۳۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
اردوی تیم ملی روئینگ بانوان و آقایان که پیش از این قرار بود ۱۶ آذرماه به پایان رسد، تا ۱۱ دی ماه تمدید شد.

- طبق اعلام روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی، اردوی تیم ملی روئینگ در بخش بانوان و آقایان که از ۲۶ آبان‌ماه در دریاچه آزادی آغاز شده بود، با تصمیم کادر فنی تا ۱۱ دی‌ماه تمدید شد.

این اردو با هدف حضور موفق در مسابقات انتخابی المپیک که اواخر فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، دنبال خواهد شد.

افشین فرزام، سولماز عباسی، هما خاتمی و فرزین رضایی کادر فنی تیم ملی روئینگ کشورمان هستند.

بهمن نصیری و زینب نوروزی از زنجان، نازنین ملایی از گیلان، کیمیا زارعی از همدان و حمیدرضا رضوانی، آریا سلیمان‌پور، شکیبا وقوفی و نگار نگهدار از تهران پاروزنان حاضر در این اردو هستند.

رضا صابونچی دبیرکل فدراسیون قایقرانی با اشاره به آغاز لیگ‌های قایقرانی از دهه اول دی‌ماه بیان کرد: شرایط کرونا، برنامه‌های ما را تحت تاثیر قرار داد و لیگ امسال باید با در نظر گرفتن این شرایط برگزار شود از جمله اینکه رقابت‌ها در مواد تکنفره انجام خواهد شد، اما کار‌ها طبق روال انجام شده و اگر مانعی نداشته باشیم، دور اول لیگ آب‌های آرام و روئینگ را دهه اول دی‌ماه آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: اعلام آمادگی کتبی تیم‌ها به دست ما رسیده و در مرحله بعد باشگاه‌ها باید قرارداد‌های خود را که به تایید هیات‌های استانی محل استقرار باشگاه هم رسیده برای ما ارسال کنند و پس از آن جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی را به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم و آماده شروع لیگ خواهیم شد.

صابونچی ادامه داد: ابتدا لیگ آب‌های آرام و روئینگ برگزار می‌شود و با در نظر گرفتن شرایط نامه اعلام آمادگی لیگ کانوپولو نیز به زودی ارسال خواهد شد تا در خصوص برگزاری این مسابقات هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون قایقرانی درباره نحوه برگزاری مسابقات نیز گفت: مسابقات در ۲ مرحله و هر مرحله در ۲ دور برگزار می‌شود و شرایط برگزاری آن علیرغم اعلام آمادگی تیم‌ها بستگی به این دارد که باشگاه‌ها چگونه مدارک خود را تکمیل کنند. خوشبختانه استقبال خوبی تاکنون هم در بخش آب‌های آرام و هم روئینگ شده و با ارائه قرارداد‌های قایقرانان، مربیان و سرپرستان تیم‌ها تعداد دقیق تیم‌های شرکت‌کننده مشخص می‌شوند و کار را آغاز می‌کنیم.

صابونچی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری لیگ مزایای زیادی برای جامعه قایقرانی و فدراسیون دارد. اولا ورزشکاران در طول سال در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند و از نظر مالی شرایط بهتری پیدا می‌کنند. به علاوه تعداد افراد و ورزشکاران درگیر در قایقرانی بیشتر خواهد شد. فدراسیون نیز می‌تواند عملکرد ورزشکاران و حتی ملی‌پوشان را در لیگ مورد ارزیابی قرار دهد و بر اساس آن تصمیماتی اتخاذ کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *