رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسئولی در دولت مستعفی یمن: امارات و عناصر متحد این کشور به‌زودی یمن را ترک خواهند کرد

19:38 - 11 آذر 1399
کد خبر: ۶۷۹۸۲۱
مشاور سابق رییس جمهور مستعفی یمن با انتشار پیامی اعلام کرده است که نیرو‌های این دولت به زودی امارات و عناصر مزدور این کشور در جنوب یمن را بیرون خواهند کرد.

–مختار الرحبی، مشاور سابق منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و مشاور فعلی وزیر اطلاع رسانی در این دولت امروز سه‌شنبه با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود ضمن حمله به امارات متحده عربی و عناصر تحت امر این کشور در جنوب یمن و مورد تهدید قرار دادن آن‌ها، نوشت: نیرو‌های دولت مستعفی به زودی شهر عدن را پس خواهند گرفت. آنچه موجب شده است تا ما در این مسئله تأخیر کنیم صرفا مسائل مرتبط با ائتلاف است که میزبان رهبران سیاسی در ریاض است. عربده‌کشی منطقه‌ای به پایان راه خود نزدیک شده است و امارات به‌زودی یمن را ترک خواهد کرد و نیروهایی که تحت فرمان این کشور هستند نه ارزشی دارند و نه وزنه‌ای هستند. ماهیت اقلیت‌های متعصب این است که از بیگانه کمک می‌گیرند و هرگاه که این اجنبی رفت، به حجم طبیعی ِ کم خود باز خواهند گشت.

گفتنی است که در سال‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر اینکه امارات با حمایت از شورشیان شورای انتقالی در جنوب که سودای خودمختاری دارند، به دنبال تجزیه یمن و سیطره بر تنگه راهبردی باب المندب است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *