اهدای جایزه شهید آوینی در جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

5:20 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۹۲۶
خبرگزاری میزان: برای دومین سال پیاپی، جایزه شهید آوینی که ویژه‌ی نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، بعنوان بخش‌ ویژه جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار خواهد شد.
به گزارش گروه فرهنگی ، در سال‌های پیشین برگزاری دوسالانه‌ی جایزه شهید آوینی تنها به مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان این رویداد محدود می‌شد، اما از دوره‌ی گذشته و با ادغام جایزه شهید آوینی در جشنواره سینماحقیقت، امکان نمایش این آثار و بحث و گفت و گو درباره‌‌ی بهترین مستندهای حوزه‌ی مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز فراهم آمده است.

سال گذشته، بیش از یکصد فیلم متقاضی شرکت در بخش ویژه‌ی جایزه شهید آوینی جشنواره سینماحقیقت بودند که با رای هیات انتخاب، 23 فیلم به بخش رقابتی راه یافته، در جشنواره به نمایش درآمده، با نقد و تحلیل همراه شده و در نهایت 5 فیلم در آیین اختتامیه جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

شایان ذکر است که بخش «جایزه شهید آوینی» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردارست و جایزه برگزیدگان این بخش هم تندیس جایزه شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ 120، 100، 80 میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم مستند بلند، نیمه‌بلند و کوتاه برگزیده‌ی هیات داوری است. ضمن اینکه تهیه‌کننده و سایر عوامل فیلم‌های منتخب بخش جایزه شهید آوینی نظیر پژوهشگر، تصویربردار، صدابردار، تدوینگر، نویسنده گفتار متن و... هم امکان برگزیده شدن در بخش اصلی جشنواره را نیز دارند.

عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازان علاقمند به شرکت در «جایزه شهید آوینی» باید فرم شرکت در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir تکمیل نموده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده رسانده و همراه با نسخه DVD فیلم و عکس‌های صحنه فیلم و کارگردان، حداکثر تا پانزدهم مهرماه 1394 به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند.

علاقمندان شرکت در این بخش باید هنگام پُر کردن فرم اینترنتی شرکت در جشنواره سینماحقیقت، حتماً گزینه جایزه شهید آوینی را تایید کنند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *