تشریح نقش آموزش و پرورش در اجرای سند حفاظت از آب‌های زیرزمینی/ آموزش مباحث زیست محیطی به مدیران اردوگاه‌های دانش آموزی

8:54 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۸۹۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تشریح نقش آموزش و پرورش در اجرای سند حفاظت و بهره‌ برداری از آب‌های زیرزمینی، از آموزش مباحث زیست محیطی به مدیران اردوگاه‌های دانش آموزی خبر داد.
تشریح نقش آموزش و پرورش در اجرای سند حفاظت از آب‌های زیرزمینی/ آموزش مباحث زیست محیطی به مدیران اردوگاه‌های دانش آموزی

مهدی علی اکبرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس اظهار کرد: تشکل‌های دانش آموی شامل اتحادیه انجمن‌های اسلامی، جمعیت جوانان سازمان هلال احمر، سازمان دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در دوره‌های اخیر تمام تلاشمان بر این بود که به لحاظ تشکیلاتی و برنامه‌ریزی تشکل‌ها را با یکدیگر هماهنگ کرده و تعادلی را در برنامه‌های اجرایی آنها در مدارس ایجاد کنیم.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزی و پرورش با تاکید بر اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی بازوی کمکی برای وزارت آموزش و پرورش جهت اجرای فعالیت‌های پرورشی در مدارس به شمار می روند، تصریح کرد: اگر قابلیت‌های که این تشکل‌ها دارند را ساماندهی، برنامه‌ریزی و تقسیم کار کنیم می‌توانند موثرتر از گذشته عمل کنند.

علی اکبرزاده هدف از حضور تشکل‌ها را در مدارس پی‌گیری‌های فعالیت‌های پرورشی دانست و بیان کرد: با فعالیت تشکل‌ها در مراکز آموزشی به طور قطع فعالیت‌های پرورشی و اجتماعی بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

تشکلی مبنی بر محیط زیست در مدارس وجود ندارد

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزی و پرورش در ادامه افزود: برای اینکه ارگانی وارد عرصه فعالیت های درون مدرسه‌ای شود باید برنامه خاصی ارائه کند و در شورا مجوز لازم را بگیرد تا عضو تشکل دانش آموزی شود. به عنوان مثال تاکنون درخواستی از سازمان محیط زیست نداشته‌ایم و این امر می تواند موضوعی برای طرح و تشکیل یک تشکل جدید باشد.

وی با اشاره به حفظ رسالت محیط زیست در مدارس اذعان کرد: با توجه به اینکه محافظت از منابع انرژی و زیست محیطی موضوعی ملی و همگانی است، سعی داریم با آموزش تشکل‌ها پرداختن و فعالیت در این مباحث را برای ترویج نگهداری از محیط زیست در مدارس بیشتر از گذشته افزایش دهیم.

علی‌اکبرزاده با اشاره به سند جامع حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب‌های زیرزمینی مطرح کرد: نقش آموزش و پرورش در این زمینه بسیار پر رنگ است. با برگزاری چندین جلسه با مسئولان وزارت نیرو سعی داریم نقش آب را مشخص کنیم.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزی و پرورش ادامه داد: به طور حتم با در دستور کار قرار گرفتن استفاده از منابع انرژی در مدارس تعداد 13 میلیون دانش‌آموز از این برنامه‌ها بهره‌برداری خواهند کرد و  در آینده‌ای نزدیک نسلی را خواهیم داشت که با این ادبیات آشنا است.

وی درباره همکاری سازمان محیط زیست برای ترویج استفاده درست از منابع طبیعی اعلام کرد: در حال حاضر مدیران اردوگاه‌ها از کارشناسان حفاظت از محیط زیست آموزش می‌بینند تا این مباحث را در برنامه‌های اردویی دانش‌آموزن تشریح کنند.

علی‌اکبرزاده در خاتمه با بیان این مطلب که باید با ارائه بسته‌های آموزشی دانش‌آموزان را نسبت به اهمیت نگهداری بهینه منابع آبی و طبیعی آگاه کنیم، خاطرنشان کرد: با استفاده از بسته‌های آموزشی و  فعالیت تشکل‌ها می‌توانیم در آگاه‌سازی دانش‌آموزان برای حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست گام موثری برداریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *