تجلیل از برترین رسانه های قرآنی کشور در آیین افتتاحیه طرح «یاسین»

12:39 - 26 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۷۹۴
خبرگزاری میزان: آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه های مکتوب و دیجیتال قرآنی کشور«اتقان» با معرفی برگزیدگان و رسانه های مکتوب و دیجیتال قرآنی کشور ۲۹ مردادماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.
به گزارش ، آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه های مکتوب و دیجیتال قرآنی کشور «اتقان» با معرفی برگزیدگان و رسانه های مکتوب و دیجیتال قرآنی کشور همزمان با افتتاح طرح ملی «یاسین در آیینه پژوهش، ‌ هنر و فضای مجازی» و با مشارکت رادیو قرآن برگزار می گردد.

در این مراسم که از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۳۰ روز پنج شنبه ۲۹ مردادماه با حضور مسئولین، خادمان و فعالان قرآنی کشور در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، پارک اندیشه، برگزار می شود، از نفرات اول تا سوم هر یک از ۴ محور این جشنواره شامل: نشریات مکتوب، وب‌سایت‌های برتر آموزشی قرآن، صفحات شخصی با محتوی کلی قرآنی و نرم‌افزارهای قرآنی آموزشی، تبلیغی و ترویجی تجلیل خواهد شد.

همچنین طی این همایش از سه نرم افزار قرآنی تولیدی توسط اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور شامل، اطلس جامع موسسات قرآنی، گنجینه نور و حیات طیبه رونمایی خواهد شد.

گفتنی است، ‌نسخه نخست این نرم افزارهای تلفن‌های همراه، هم اکنون نیز از طریق نرم افزار بازار قابل دریافت است.

یادآور می شود، نخستین جشنواره رسانه های مکتوب و دیجیتال قرآنی کشور، اردیبهشت ماه سال جاری باهدف گردآوری آثار و محصولات رسانه‌ای مکتوب و دیجیتال کشور شامل مؤسسات، نهادها و فعالان قرآنی کشور برای نخستین بار به‌صورت متمرکز، باهدف سنجش فعالیت‌های رسانه‌ای قرآنی کشور و تقدیر از برترین‌های فضای مجازی و مکتوب رسانه‌ای در حوزه قرآنی طراحی  و آغاز شد.

اتقان

در آیین افتتاحیه طرح ملی «یاسین در آیینه پژوهش، ‌ هنر و فضای مجازی» همچنین از دستاوردهای شبکه رادیویی از جمله آلبوم صوتی «مهر و ماه» شامل مدح قرآن، حضرت رسول اکرم(ص)   و اهل بیت عصمت و طهارت طراحی شده توسط استاد حسن خان‌چی، نرم افزار چندرسانه ای «صدای قرآن» شامل فایل‌های متنی، صوتی و تصویری، مطالب و موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان، نرم افزار «آوای وحی» شامل ۲۰ هزار تلاوت ماندگار از ۴۵۰ قاری جهان اسلام و دیگر نرم افزارهای تولیدی رایو قرآن رونمایی خواهد شد.

گفتنی است، آلبوم صوتی «مهر و ماه» نیز در حوزه هنر نغمات آیینی، تواشیح و ابتهال یکی دیگر از محصولات رادیو قرآن است که با صدای حسن خانچی تولید شده و شامل قطعاتی هنری در مدح پیامبر اکرم (ص)، قرآن کریم و اهل بیت (ع) است.

این آلبوم حاوی قطعاتی عرفانی و مناجات هایی به زبان عربی است و قطعاتی فارسی نیز در این زمینه تولید شده که در دهه کرامت رونمایی می شود.

اپلیکیشن «صدای قرآن» نیز به صورت آزمایشی در ایام برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اجرا شد و نسخه آزمایشی این اپلیکیشن به صورت روزانه، اطلاعاتی را سریع از فایل های صوتی، تصویری و مکتوب مسابقات در اختیار مخاطبان قرار می داد.

در این اپلیکیشن مصاحبه با داوران و مسوولان برگزاری مسابقات بارگذاری می شد تا علاقه مندان در کوتاه ترین زمان و به راحتی بتوانند به اطلاعات لازم در این زمینه دسترسی پیدا کنند.

نرم افزار «آوای وحی» بیش از ۷۰۰ موضوع مختلف توسط یک تیم قرآنی مورد توجه قرار گرفته و آیات مرتبط با این موضوع ها از قرآن استخراج شده است.

در این مراسم همچنین  از خردسالان برگزیده طرح تابستانه «گل‌های زندگی» تجلیل خواهد شد، این برنامه ویژه کودکان و نوجوانان امسال با محوریت سوره یاسین در ماه مبارک رمضان و فصل تابستان به روی آنتن رادیو قرآن رفت.

شایان ذکر است، در آیین افتتاح طرح «یاسین در آیینه پژوهش، ‌ هنر و فضای مجازی» جمعی از مسئولین کشوری و لشکری نز حضور خواهند داشت و به سخنرانی خواهند پرداخت، ‌ همچنین حضور قاریان بین المللی کشور نیز در ایم مراسم پیش بینی شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *