حمایت از صنایع کوچک و متوسط کافی نیست

11:22 - 26 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۷۵۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با بیان اینکه حمایت ویژه دولت از صنایع کوچک و متوسط کافی نیست، گفت: نگاه و حمایت به صنایع کوچک و متوسط باید ویژه تر و تخصصی تر باشد و بسته های حمایتی خاص برای رونق این حوزه مد نظر قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، علی سلیمانی صبح امروز (دوشنبه) در نشست هماهنگی و تعامل سازنده با واحدهای برتر صنایع کوچک گفت: صنایع کوچک، تقسیم بندی بین صنایع نیست بلکه حوزه صنایع کوچک و متوسط یک مفهوم است، خلاقیت و نوآوری برای کارآفرینی و همچنین کمک به اشتغال و ارزش افزوده است.

وی بیان کرد: امروز یک بنگاه اقتصادی برای رقابت باید چند وظیفه ای و چند تخصصی باشد کارکنان صرفا نباید در یک سیستم حرکت کنند یا یک تخصص داشته باشند مثلا یک مدیر باید هم مدیر حقوقی، مالی و اجرایی باشد.

سلیمانی تصریح کرد: در کشور ما نگاه ویژه ای به صنایع بزرگ تا کنون وجود نداشته و صنایع کوچک و متوسط نیز تحت تاثیر این نگاه مغفول مانده اند.

وی بیان کرد: در کشور آمریکا صنایع بزرگ را شامل اشتغال 500 نفر به بالا می گویند اما این نگاه در شهرکهای صنعتی در کشور ما کمتر است.

سلیمانی با اشاره به حوزه فضای مجازی گفت: امروز شهرک فناوری آی سی تی مجازی را افتتاح خواهیم کرد و در حوزه آی سی تی نیاز به ساخت برج یا شهرک نیست بلکه می توان از شبکه مجازی در این حوزه نیز استفاده کرد و ضریب نفوذ این شهرک تبعیین خواهد شد.

گفتنی است، روز 21 مرداد روز ملی صنایع کوچک است و نشست هماهنگی و تعامل با واحدهای برتر صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی تهران به این مناسبت برگزار شده و در این مراسم بسته حمایتی خاص بیمه نیز رونمایی خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *