تقسیم بندی مناطق تهران بر پایه مرغوبیت مکانی نیست/ لزوم تعیین قیمت املاک و تعرفه‌ها بر مبنای قواره های شهری

11:59 - 26 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۶۹۲
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی وشورای شهر تهران با تاکید بر لزوم تعیین قیمت املاک و تعرفه های شهری بر اساس قواره های شهری (Parcel) گفت: دلیل این امر این است که تقسیم بندی مناطق در شهر تهران تقسیم بندی مناسبی مبنی بر احصاء مرغوبیت مکانی برای نیست.
لزوم تعیین قیمت املاک و تعرفه ها بر مبنای قواره های شهری/ منطقه بندی تهران نشانگر مرغوبیت مکانی نیستمحمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با انتقاد نسبت به این که قیمت گذاری تعرفه آب متناسب با منطقه بندی مورد تایید شورای شهر نیست، خاطرنشان کرد: به طور کلی تقسیم بندی مناطق در شهر تهران تقسیم بندی مناسبی مبنی بر احصاء مرغوبیت مکانی نیست، زیرا شاهد هستیم به طور مثال منطقه یک دارای نقاطی است که از محله های جنوب شهر نیز فقیر تر است.

وی با اشاره به ارزش هر متر مربع تراکم یا همان ضریب T در محاسبات شهری، عنوان کرد: بر این اساس قیمت املاک در مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما حتی در مناطق نیز شاهد تفاوت در مرغوبیت مکانی هستیم.

وی با اشاره به تفاوت های موجود در یک منطقه، ادامه داد: لذا باید بر اساس محلات ضرائب جدید تعریف می شد که بر اساس بلوک های دارایی 164 ضریب T را تعریف کردیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به لزوم تقسیم بندی محله ای در محاسبات شهری تصریح کرد: اما نکته جدید این است که باید به عنوان گام بعدی تلاش کنیم به دسته بندی بر اساس قواره های شهری (Parcel) دست یابیم زیرا حتی گاهی قیمت و ارزش دو ملک کنار دست یکدیگر متفاوت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *