اخذ پرونده بیمارستانی مراجعین با تبادل الکترونیک

11:34 - 28 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۶۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از تبادل الکترونیک با بیمارستان‌های میلاد و ۱۹ بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای دریافت پرونده‌های بیمارستانی مراجعین خبر داد.
- مهدی فروزش افزود: به منظور تکریم هرچه بیشتر ارباب رجوع، سرعت رسیدگی به پرونده‌ها و نیز کاهش تردد‌های غیرضروری و پرهیز از جابجایی پرونده‌ها به شکل فیزیکی، به ویژه در شرایط همه گیری ویروس کرونا، امکان تبادل الکترونیک مراکز پزشکی قانونی استان تهران با بیمارستان میلاد و ۱۹ بیمارستان از بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با برقراری امکان تبادل الکترونیک، پرونده بیمارستانی مراجعین به صورت الکترونیکی از این بیمارستان‌ها برای مراکز پزشکی قانونی ارسال می‌شود و دیگر نیازی به ارائه فیزیک پرونده نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه ارتباط با بیمارستان میلاد از یک سال پیش برقرار شده، خاطرنشان کرد: هم اکنون هر یک از مراکز پزشکی قانونی استان تهران می‌توانند به صورت مستقیم درخواست پرونده مراجعین را از بیمارستان ثبت و پرونده را دریافت کنند.

وی با قدردانی از همکاری بیمارستان میلاد در اجرایی شدن این امر و برقراری تبادل الکترونیک با پزشکی قانونی، گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ پرونده از بیمارستان میلاد به شیوه تبادل الکترونیکی دریافت شده است.
 
 فروزش ادامه داد: ارتباط الکترونیک با بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سطح استان تهران (۱۹ بیمارستان) نیز از ۳ ماه پیش آغاز شده و این اداره کل در تلاش است با رفع موانع موجود میزان دریافت الکترونیکی پرونده بالینی از بیمارستان‌های مورد نظر را تا پایان سال جاری به صورت ۱۰۰ درصد عملیاتی کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اعلام آمادگی این اداره کل برای گسترش ارتباط الکترونیک با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: این امر موجب رضایت ارباب رجوع و کارشناسان پزشکی قانونی شده است چرا که پرونده‌ها حداکثر طی یک روز از زمان درخواست در اختیار پزشکی قانونی قرار می‌گیرد در حالی که پیش از این، ارائه دستی پرونده ها، گذشته از ایجاد زحمت برای ارباب رجوع، بیش از یک هفته زمان می‌برد.

وی تصریح کرد: در شرایط کرونایی کشور و آلودگی محیط‌های بیمارستانی و همچنین لزوم به حداقل رساندن سفر‌های درون شهری، با برقراری این امکان ارباب رجوع ناچار نیستند برای دریافت پرونده پزشکی خود به بیمارستان‌ها مراجعه کنند که این امر نیز رضایت ارباب رجوع را به همراه داشته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *