فرزام: قطعاً در روئینگ سهمیه المپیک را می‌گیریم/ قوانین جدید فدراسیون جهانی کسب ۲ سهمیه را دشوار کرده

10:47 - 28 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۵۹۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: در قوانین جدید یک کشور برای اخذ ۲ سهمیه المپیک باید در دو بخش مردان و زنان موفق به کسب مدال طلا شود.

افشین فرزام در گفت‌وگو با میزان، درباره اردوی تیم ملی قایقرانی روئینگ که از ۲۶ آبان ماه در دریاچه آزادی آغاز شده است، اظهار داشت: هرچند اردوی فعلی از دوشنبه آغاز شده، اما با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم و از آنجایی که قایقرانان می‌توانستند در دریاچه آزادی حاضر باشد از مرداد ماه تمریناتمان را به صورت غیررسمی آغاز کرده بودیم، اما چون فدراسیون مجوز اسکان و تغذیه نداشت تمرینات به صورت مقطعی برگزار می‌شد. خوشبختانه با اخذ مجوزهای لازم کارمان را از دوشنبه آغاز کرده‌ایم و تمام ملی‌پوشان در اردو حضور دارند.

سرمربی تیم ملی روئینگ درباره مسابقات پیش روی تیم ملی، گفت: آخرین خروجی سایت فدراسیون جهانی قایقرانی برگزاری مسابقات قاره آسیا و اقیانوسیه در فروردین ماه سال آینده بود و هنوز هم خبر جدیدی مبنی بر لغو مسابقات نیامده است و برگزاری آن به قوت خود باقی است، اما هنوز مکان برگزاری این مسابقات معلوم نشده است.

*نمی‌توان تعداد سهیمه‌های المپیک را پیش‌بینی کرد 

فرزام با دادن قول کسب سهمیه المپیک، اظهار کرد: صد درصد سهمیه المپیک را می‌گیریم، اما به هیچ عنوان نمی‌توان تعداد آن را پیش‌بینی کرد چرا که قوانین جدید فدراسیون جهانی شرایط را بسیار سخت کرده است و یک کشور در بیشترین حالت می‌تواند دو سهمیه المپیک را کسب کند.

وی تصریح کرد: در قوانین جدید یک کشور برای اخذ دو سهمیه المپیک باید در دو بخش مردان و زنان موفق به کسب مدال طلا شود و در صورتی که کشوری تنها در بخش مردان حتی دو مدال طلا هم بگیرد فقط یک سهمیه المپیک به نام آن کشور ثبت خواهد شد.

*تلاشم می‌کنیم در دو بخش مردان و زنان طلا بگیریم

سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در دو بخش مردان و زنان موفق به کسب مدال طلا شویم تا مردان و زنان هر دو راهی المپیک توکیو شوند. همانگونه هم که اطلاع دارید کسب دو مدال طلا در دو بخش مردان و زنان کار بسیار دشواری است و حتی در ادوار گذشته المپیک نیز بهترین مدال‌های ایران نقره بوده است.

فرزام در پایان خاطر نشان کرد: تمام اعضای تیم ملی دیروز تست کرونا دادند و به نظرم تا پایان امروز جواب تست‌ها بیاید. خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی را هم مشاهده نکردیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *