افتتاح 67پروژه برقی در تهران

21:10 - 25 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۵۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي تهران گفت: تا پايان سال جاري، 67 پروژه برقي با اعتبار 218 ميليارد تومان در تهران به بهره‌برداري مي‌رسد.
به‌گزارش ، زمان حسيني امروز (يکشنبه) در نشست خبري در شرکت برق منطقه‌اي تهران، با بيان اين مطلب که براي امسال 67 پروژه با اعتبار 218 ميليارد تومان در نظر گرفته شده که تا پايان سال به انجام خواهد رسيد، اظهار داشت: عمده اين پروژه‌ها که داراي اولويت بودند قبل از وقوع پيک مصرف وارد مدار شدند.

وي از پست 400.63 کيلوولت فيروزکوه و خط دومداره نيروگاه 230 کيلوولت پرند به پست شوش و پست فيروز بهرام به عنوان دو نمونه از پروژه‌هاي امسال ياد کرد و افزود: با احداث اين خط توانستيم پروفيل ولتاژ 230 کيلو ولت را در تهران تقويت کنيم و بخشي از انرژي را از پرند به مرکز تهران منتقل کنيم تا به بهبود ولتاژ و پايداري شبکه کمک کند.

مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي تهران ادامه داد: صنعت برق تهران شامل نيروگاه‌ها، شبکه‌هاي انتقال، شبکه‌هاي توزيع و فوق توزيع متعدد است و قبل از پيک مصرف سال 94 و شروع گرما، کارهاي سرويس، تعميرات، نگهداري و توسعه و بهينه‌سازي پست‌ها و شبکه‌هاي تهران را به رغم مشکلات موجود انجام شد تا بتواند پيک 94 را به سلامت پشت سر بگذارد.

وی گفت: امسال در اواخر خرداد و اوايل مرداد ماه با گرما مواجه بوديم و پيک هشت هزار و 989 مگاوات را پشت سر گذاشتيم و احتمال مي‌رود که هفته آخر مرداد و دو هفته اول شهريور نيز با موج گرما روبرو باشيم و اين در حالي است که سال گذشته پيک مصرف در 20 مرداد به ميزان هشت هزار و 962 مگاوات واقع شد.
وي در خصوص تفاوت پيک مصرف سال گذشته با پيک مصرف امسال گفت: پيش‌بيني مي‌کرديم امسال با 5.5 درصد رشد، 400 مگاوات افزايش مصرف داشته باشيم و ميزان پيک مصرف به 9 هزار و 450 مگاوات برسد، ولي آنچه که عملا اتفاق افتاد، در 20 تيرماه با افزايش سه صدم درصد رشد، به هشت هزار و 989 مگاوات رسيديم.

حسيني با اشاره به اينکه سال 95 از نظر اقتصادي و سياسي سال خاصي خواهد بود و در اين سال تغييرات خاصي را شاهد خواهيم بود و با فعال شدن بخش‌هاي اقتصادي و صنعتي نياز به توليد برق بيشتر خواهد شد، افزود: صنعت برق کشور و شرکت برق منطقه‌اي تهران در صدد است تا با بهتر شدن شرايط،‌ برق مورد نياز و پايدار مشترکان بخش‌هاي خانگي، تجاري، صنعتي و ...را فراهم کند.

وي با بيان اينکه در سال 95 نيز 47 پروژه مهم با اعتباري حدود پانصد و 57 ميليارد تومان به انجام خواهد رسيد، بيان داشت: پروژه‌هاي برق معمولا زمان بر هستند، لذا برخي از اين پروژه‌ها از هم اکنون آغاز شده و برخي نيز در سال آينده آغاز مي‌شود، ولي همگي در سال 95 به بهره‌برداري خواهند رسيد.

مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي تهران ضمن تقدير از همکاري مشترکان در زمينه مديريت مصرف گفت: اين همکاري باعث شد در سال جاري بتوانيم با کمترين مشکل پيک مصرف را پشت سر بگذاريم. 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *