سازمان جهانی بهداشت: واکسن کرونا به تنهایی ویروس کرونا را از بین نمی‌برد

20:20 - 26 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۱۳۳
مدیر سازمان جهانی بهداشت در پیام‌های توئیتری اعلام کرد که واکسن کرونا به تنهایی توانایی از بین بردن ویروس کرونا را ندارد.

- تدروس آدهانوم دوشنبه شب با انتشار رشته توئیتری در صفحه خود نوشت: از ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹، متوجه شدیم که توسعه واکسن می‌تواند مسئله‌ای حیاتی به منظور کنترل این ویروس باشد، اما بسیار مهم است که تأکید کنیم که واکسن دارو‌های دیگری که تا به این لحظه در اختیار ما قرار گرفته است را تکمیل خواهد کرد و هرگز به عنوان جایگزین این دارو‌ها نخواهد شد. هیچ واکسنی منجر به متوقف شدن بیماری کووید-۱۹ نخواهد شد و ما در هر شرایطی مجبور هستیم که به نظارت و کنترل ادامه دهیم، تست‌ها را انجام بدهیم، قرنطینه، افراد مبتلا به ویروس کرونا را پیگیری کنیم، افرادی که با بیماران تماس داشته‌اند را نیز جداسازی کنیم و از افراد بخواهیم که احتیاط کنند.

مدیر سازمان جهانی بهداشت در ادامه افزود: واردات اولیه واکنس کرونا به صورت محدود انجام خواهد شد و به همینعلت اولویت واکسن‌ها کارمندان بخش بهداشتی، افراد سالخورده و گروه‌های دیگری از افراد است که در معرض خطر کووید-۱۹ قرار دارند. امیدواریم که این مسئله منجر به کاهش شمار جانباختگان کرونا شود و مراکز بهداشتی بتوانند شرایط را کنترل کنند، اما ویروس هنوز فضای زیادی برای عمل خواهد داشت.

این صحبت‌ها در حالی مطرح می‌شود که شرکت داروسازی فایزر آمریکا در جدیدترین گزارش خود هفته گذشته اعلام کرد که به واکسن کرونا دست یافته است و این واکسن توانایی پیشگیری تا ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا را دارد. 

در همین ارتباط، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه از آغاز تولید انبوه واکسن اسپوتنیک خبر داد. میزان اثربخشی این واکسن نیز ۹۲ درصد اعلام شده است و مقامات بهداشتی روسیه این واکسن را روشی تاثیرگذار برای جلوگیری از شیوع کویید - ۱۹ می‌دانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *