رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرکز کنترل ترافیک راه را برای خودرو‌های امدادی باز می‌کند

7:30 - 27 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۱۱۵
به گفته رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت. این مرکز راه را برای خودرو‌های امدادی مانند اورژانس و آتش نشانی باز می‌کند.

سرهنگ محمدر نجبر در گفت‌وگو با میزان گفت: در روزهای اخیر، جلساتی با مسئولین سازمان‌های امدادی کشور در راستای افزایش همکاری‌های این سازمان و مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور برگزار شد.

وی افزود:طبق هماهنگی‌های انجام شده، مقرر شد مسئول شیفت مرکز اورژانس با مسئول شیفت مرکز فرماندهی کنترل ترافیک ارتباط مستقیم داشته باشد.

این مقام انتظامی درباره نوع این ارتباط مستقیم اظهار کرد: ایجاد یک خط ارتباطی هات لاین، بدون نیاز به شماره گرفتن یکی از این راه‌های ارتباطی است.  

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت ادامه داد: همچنین مقرر شد بیسیم‌های ما با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا بدون واسطه، امور هماهنگی سریع‌تر انجام شود.

سرهنگ رنجبر گفت: این هماهنگی‌ها برای انتخاب بهترین  و نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به محل حادثه توسط مرکز ما برای عوامل اورژانس است.

وی افزود: مدتی است این هماهنگی‌ها انجام شده و عوامل اورژانس زودتر به محل می‌رسند که تصور می‌کنم شهروندان متوجه این مسئله شده اند.  

این مقام انتظامی ادامه داد: عوامل اورژانس می‌توانند با استفاده از بلندگو و آژیر، با هماهنگی افسران پلیس، از چراغ قرمز عبور کنند، مسیر یک طرفه را خلاف جهت حرکت کنند و از خطوط ویژه استفاده کنند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت اعان کرد: از آنجایی که ما با استفاده از  دوربین ها، اشرافیت کامل داریم، تشخیص می‌دهیم اورژانس از کدام منطقه که ترافیک ندارد، عبور کند. همچنین در صورتی که راننده از ما سوال کند، بهترین مسیر را برای آن‌ها مشخص می‌کنیم.

سرهنگ رنجبر با اشاره به خودرو‌های آتش نشانی گفت: این مسئله برای خودرو‌های سازمان آتش نشانی نیز یسکان است. به این معنا که اگر از ما سوال بپرسند راهنمایی می‌شود و اگر در ترافیک گیر کنند، عوامل راهور راه را برای آن‌ها باز می‌کنند.  

انتهای پیام/ 


برچسب ها: ترافیک راهور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *