همکاری‌ مشترک مرزی ایران و عراق

14:55 - 26 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۰۰۹
فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: با وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، امنیت مطلوبی در مرز‌ها حاکم است و معتقدیم که همکاری‌های مشترک مرزی به امنیت پایدار در مرز‌ها کمک شایانی می‌کند.

-  در راستای توسعه و گسترش روابط دیپلماتیک و تعاملات مرزی، چهارمین نشست مشترک فرماندهان مناطق مرزی با حضور سردار "یحیی الهی" فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه و سرتیپ ستاد "حماد فاضل هادی دزه یی" فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق در شهر مرزی پاوه برگزار شد.

سردار یحیی الهی فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در این نشست به برقراری امنیت پایدار در مرز‌های مشترک و همچنین تبادل به موقع اخبار و اطلاعات تاکید کرد و اظهار داشت: وضعیت امنیت مرز‌های مشترک، ارتقاء تعاملات و همکاری‌های قانونی دو جانبه، مبارزه جدی با قاچاق و جلوگیری از تردد و فعالیت گروهک‌های تروریستی و معاند در مرز‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، امنیت مطلوبی در مرز‌ها حاکم است و معتقدیم که همکاری‌های مشترک مرزی به امنیت پایدار مرز‌ها کمک شایانی می‌کند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه همچنین تصریح کرد: مسائل و موضوعات مختلف مرزی در این نشست مطرح و بررسی شد و اکنون هم افزایی بسیار خوبی بین کلانتران مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق وجود دارد.

سردار الهی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی در راستای ارتقای امنیت مرزی دو کشور ضروری است، خاطرنشان کرد: اجرای گشت‌های همزمان، تبادل اطلاعات و تجربیات و مقابله با قاچاق، گروه‌های تروریستی و تردد‌های غیرمجاز از دیگر مسائلی است که در این نشست بر آن تاکید شد.

در ادامه سرتیپ ستاد "حماد فاضل هادی دزه یی" فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق بر ضرورت بالا بردن سطح روابط دوستانه و حل مشکلات مرزی تأکید کرد و اظهار داشت: بایستی ملاقات مرزی کلانتران مرز دو کشور هر ۳ ماه یک بار انجام شود.

وی با اشاره به مقابله جدی با قاچاق سلاح و مهمات و مشروبات الکلی افزود: تحرکات گروهک‌های تروریستی، اشرار و معاند توسط مرزبانان دو کشور در مرز‌ها رصد و در صورت هرگونه اقدام با آن‌ها برخورد می‌شود.

فرمانده مرزبانی منطقه یکم جمهوری عراق خاطرنشان کرد: عهد برادری بین دو کشور ایران و عراق برقرار است و این دو کشور دارای مشترکات فرهنگی و مذهبی بسیاری هستند و بایستی تلاش می‌شود تا با برگزاری نشست‌های مشترک امنیت در مرز‌های دو کشور ارتقاء یابد.


برچسب ها: عراق مرزبانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *