گازرسانی به واحدهای صنعتی باقیمانده تا سه سال آینده

7:21 - 26 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۴۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: شرکت ملی گاز ایران بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا سه سال آینده گازرسانی به واحدهای صنعتی باقیمانده را با هدف کاهش مصرف سوخت های مایع و افزایش روزهای پاک اجرا می کند.
  • به گزارش ، معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: برای گازرسانی به واحدهای صنعتی باقیمانده نزدیک به ١.٢ میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته شده که این هزینه از محل کاهش مصرف سوختهای مایع اختصاص می یابد.

    مجتبی شیخ بهایی با بیان این که هم اکنون ٧٣ هزار واحد صنعتی عمده و جز به شبکه سراسری متصل بوده و از این سوخت پاک برخوردارند، افزود: گازرسانی به ١٩ هزار واحد صنعتی عمده و کوچک دیگر نیز ظرف سه سال آینده انجام می شود.

    وی اعلام کرد: گازرسانی به واحدهای صنعتی باقیمانده بر اساس اولولیت بندی و باتوجه به ظرفیت گاز مصرفی آنها در برنامه قرار می گیرد و به تدریج انجام می شود.

    معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: گازرسانی به این واحدهای صنعتی علاوه بر صرفه جویی اقتصادی که از کاهش مصرف سوختهای مایع به دست می آید منجر به کاهش آلودگی هوا نیز می شود.

    شیخ بهایی در ادامه به برنامه شرکت ملی گاز ایران در حوزه گازرسانی به شهرها و روستاهای باقیمانده اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حدود ٩٠ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با تدبیر دولت تا پایان سال ٩٦ ضریب نفوذ گاز در کشور به ١٠٠ درصد خواهد رسید.

    به گفته وی، هم اکنون ٣٣ هزار و ٤٣٠ روستا در قالب پنج میلیون و ٨٧٨ هزار خانوار برای گازرسانی شناسایی شده که تاکنون به ١٧ هزار و ٥٨٥ روستا در قالب سه میلیون ٧٢١ هزار خانوار گازرسانی شده است.

    معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: ١٩ میلیون و ٦٣١ هزار واحد مسکونی در یک هزار و ٢٢٩ شهر وجود دارد که تاکنون به ١٨ میلیون و ٨٦٣ هزار واحد در یکهزار و ٣٠ شهر گازرسانی شده است.

    وی با بیان این که تا سه سال آینده، ٢.٣ میلیون خانوار باقیمانده فاقد گاز با اعتبار ٤.٨ میلیارد دلار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و ضریب نفوذ گاز در کشور به ١٠٠ درصد می رسد، گفت: بر همین اساس، گازرسانی به روستاهای بالای ٢٠ خانوار در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته که هزینه اجرای این پروژه باتوجه به جایگزینی گاز با سوختهای مایع در زمان کوتاهی قابل بازگشت است.

    معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بر اساس پیش بینیهای انجام شده، گازرسانی به ١.٨ میلیون خانوار از طریق خط لوله و گازرسانی به ٥٠٠ هزار خانوار (از مجموع ٢.٣ میلیون خانوار) نیز از طریق سی ان جی انجام می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *