انتخابات آمریکا؛ حضور احتمالی هیلاری کلینتون در کابینه بایدن، ترامپ به دنبال ماندن در قدرت

10:50 - 23 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۳۹۶۲
رای گیری و شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، روندی جنجالی است که چشم انداز پایانی برای آن در آینده نزدیک دیده نمی‌شود.

- در حالی که شمارش معکوس برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پایان یافته و روز‌های شمارش آرای این انتخابات رو به اتمام است، اکنون واشنگتن، روزشمار پایان دولت «دونالد ترامپ»، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا، را آغاز کرده است.


تنها ۶۷ روز تا زمان برگزاری مراسم تحلیف احتمالی جو بایدن باقی مانده و این کشور همچنان در حال شمارش آرا و بررسی چالش‌های حقوقی در مورد رای گیری است؛ ترامپ نیز از همکاری با تیم انتقالی امتناع می‌ورزد.


به گزارش «سی ان ان، نیویورک تایمز، فاکس نیوز و واشنگتن پست»، مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات در مورد انتخابات آمریکا عبارتند از:

 

سناتور آمریکایی در فهرست بایدن

هایدی هایتکمپ، سناتور سابق آمریکایی در فهرست گزینه‌های بایدن برای کابینه احتمالی قرار گرفت.

نماینده کنگره آمریکا: چرا ترامپ ۷۲ میلیون رای کسب کرده است؟

دبی دینگل، نماینده میشیگان در کنگره، گفت «دموکرات‌ها باید از نزدیک ببینند که چرا ترامپ در انتخابات این ماه بیش از ۷۲ میلیون رأی کسب کرده است.؛ هیچ یک از ما نمی‌توانیم قضاوت کنیم، ما باید تعداد افرادی را که به ترامپ رأی داده اند بررسی کنیم و بفهمیم چرا این افراد به او رای داده اند؛ ما اجازه می‌دهیم جمهوریخواهان مشخص کنند که ما چه کسانی هستیم.»

انتقاد سناتور آمریکایی از فائوچی

سناتور رند پاول، شدیدا از آنتونی فائوچی، رییس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، با این ادعا که فائوچی در روز پنجشنبه اظهارات ضد و نقیضی در مورد شیوع ویروس کرونا ارائه کرده است، انتقاد کرد.

فائوچی قبل از انتخابات آمریکا عنوان کرده بود که وضعیت ناشی از همه گیری کرونا ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ هم ادامه داشته باشد؛ اما او پس از انتخابات اعلام کرد که «در زمینه ویروس کرونا خبر‌های خوبی در راه است.»

نهاد‌های انتخاباتی آمریکا: انتخابات امسال امن‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا

در بیانیه مشترکی که توسط شورای هماهنگی انتخابات و کمیته‌های اجرایی هماهنگ کننده انتخابات آمریکا صادر شد، گفته شد «انتخابات امسال امن‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکاست».

حضور احتمالی هیلاری کلینتون در کابینه بایدن

گفته می‌شود تیم انتقالی جو بایدن در حال بررسی انتصاب هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا به عنوان سفیر کابینه احتمالی خود در سازمان ملل است.

انتقاد مادر نوجوان ۱۷ ساله قاتل از بایدن

مادر یک شهروند نوجوان که در اعتراضات کنوشا، دو تظاهرکننده را به ضرب گلوله کشته بود گفت «کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری جو بایدن از تصویر پسرم برای به دست آوردن آرا استفاده کرد.»

ترامپ به دنبال سناریو‌های مختلف برای ماندن در قدرت

بر اساس گزارشی، دونالد ترامپ چندین سناریوی بعید برای بقا سیاسی را به مشاوران خود منتقل کرده است، زیرا او تمایلی به واگذاری قدرت به جو بایدن ندارد.

بایدن باید از شفافیت نتایج حمایت کند

مایک هاکبی، کارشناس فاکس نیوز، گفت «جو بایدن باید از درخواست ترامپ برای تحقیق شفاف در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ حمایت کند تا سرانجام این کشور بتواند به جلو پیش رود.»

تبریک وزارت خارجه چین به جو بایدن

وزارت خارجه چین می گوید به جو باید به مناسبت پیروزی در انتخابات آمریکا تبریک گفته است.

پیروزی بایدن در آریزونا

رسانه های آمریکا می گویند جو بایدن در ایالت آریزونا به پیروزی دست یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *