بررسی قیمت مصالح ساختمانی در نیمه سال ۹۹| رشد ۱۹۸ درصدی قیمت تیرآهن

20:30 - 21 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۳۶۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت تیرآهن نمره ۳۰ در ۶ ماهه ابتدایی سال با رشد ۱۹۸.۶ درصدی بیشترین افزایش قیمت در بین مصالح ساختمانی را به خود اختصاص داده است.

- قیمت مصالح ساختمانی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت مسکن است که افزایش آن تاثیر مستقیم بر قیمت واحدهای مسکونی دارد و کنترل این بازار عامل مهمی در کاهش قیمت تمام شده مسکن است.

طبق اعلام مرکز آمار اطلاعات مربوط به قیمت مصالح ساختمانی با مراجعه به تولیدکنندگان یا عمده فروشان مصالح ساختمانی تهیه می‌شود که در ادامه آمار مربوط به ۶ ماه نخست سال ۹۹ بررسی شده است.

بررسی متوسط قیمت ۱۷۹ قلم مصالح ساختمانی در ۶ ماهه ابتدایی سال نشان می‌دهد که تیرآهن نمره ۳۰ با رشد ۱۹۸.۶ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و در این بین لمبه‌ی چوبی با رشد ۶.۵ درصدی کمترین افزایش قیمت را به ثبت رسانده است.

همچنین بررسی ۶ ماهه نخست سال ۹۹ با مدت مشابه سال قبل حاکی از آن است که بیشترین افزایش قیمت مربوط به ورق سیاه به ضخامت بیش از ۳ میلی متر بوده و کمترین افزایش قیمت مربوط به لمبه‌ی چوبی با ۶.۳ درصد به ثبت رسیده است.

مقایسه قیمت ۹ قلم مهم مورد امار گیری این دوره نسبت به دوره قبل بیشترین افزایش را مربوط به تیرآهن نمره ۱۴ با ۱۲۴.۲ درصد و کمترین را مربوط به آجر فشاری با ۱۸.۹ درصد نشان می‌دهد.

 

مصالح ساختمانی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *