انتخابات آمریکا و کرونا؛ موج سوم ابتلا در کاخ سفید رقم خورد

15:56 - 18 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۲۵۲۰
شیوع بیماری کرونا که عامل موثری بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بود، به نوبه خود از برگزاری رقابت‌ها و رای گیری انتخاباتی تاثیر گرفت.
آمریکا، کرونازده‌ ترین کشور جهان در ماه‌های اخیر و در پی تشدید رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری تجمع‌های مربوطه، شاهد رشد قابل توجه نرخ ابتلا در عرصه عمومی و کاخ سفید بوده است.
 
به گزارش «رویترز و واشنگتن پست»، آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۱۳۰ هزار و ۱۳۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در روز شنبه، ۱۷ آبان، برای چهارمین روز متوالی، نرخ رو به رشد ابتلا را تجربه کرد.
 
در عین حال «مارک میدوز»، رییس دفتر کارکنان کاخ سفید، نیز به کرونا مبتلا شد.
 
وی جدیدترین مورد ابتلای مقام‌های ارشد کاخ سفید به کروناست. براساس تازه‌ترین گزارش ها، آزمایش کرونای میدوز و ۵ نفر دیگر از دستیاران ارشد ترامپ و نیز یکی از مقام‌های ارشد کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ»، در بازه زمانی برگزاری انتخابات تا اعلام نتایج مثبت اعلام شد.
 
«میدوز» که عموما در مجامع عمومی از ماسک استفاده نمی‌کرد و فرمانداران دموکرات ایالت‌ها به دلیل تعطیلی مشاغل مسخره و تحقیر می‌کرد، تلاش داشت این خبر را رسانه‌ای نکند، اما در نهایت خبر ابتلای وی به کرونا، علنی شد.
 
این اقدام وی با انتقاد و عصبانیت سایر کارکنان کاخ سفید مواجه شد.
کاخ سفید که در روز‌های اخیر با چالش محتمل عدم خروج دونالد ترامپ، در پی شکست از جو بایدن، مواجه است، آزمون دشوار موج جدید ابتلا را نیز از سر می‌گذراند؛ این سومین موج جدید ابتلا به کرونا در کاخ سفید است.
 
موارد جدید در کاخ سفید در حالی شیوع یافت که طی هفته گذشته آمریکا به طور متوسط ۱۰۰ هزار مورد ابتلای روزانه را گزارش کرد.
 
از سوی دیگر همزمان با نزدیک شدن روز برگزاری انتخابات، نرخ ابتلا به کرونا در میان رای دهندگان میانسال و سالمند آمریکایی افزایش یافت.
 
پیشتر نیز بررسی‌ها نشان داده بود که کارزار‌های انتخاباتی ترامپ از تابستان تا زمان برگزاری انتخابات، مرگ کرونایی ۷۰۰ آمریکایی و ابتلای ۳۰ هزار نفر را رقم زدند.
 
موضوع شیوع کرونا به حدی اهمیت دارد که بایدن در سخنرانی پیروزی خود، مقابله با این بیماری را اولویت کابینه خود اعلام کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *