«ترامپیسم» و میراث ترامپ برای آمریکا

0:15 - 21 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۲۴۷۴
گاردین در مطلبی به ویژگی های ناخوشایند اخلاق سیاسی دونالد ترامپ و تاثیر آن بر عرصه داخلی آمریکا و در قاره اروپا پرداخته است.
- «سیمون تیسدال» در یادداشتی برای «گاردین» نوشت «ترامپیسم هنوز در آمریکا زنده است.»
 
یادداشت «گاردین» با انتقاد از آرای الکترال و به زیر سایه رفتن آرای مردمی آمریکا که راه را برای چالش‌های حقوقی و قانونی هموار می‌کند، آغاز شده و در ادامه به تاثیر رفتار‌های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، بر عرصه سیاسی آمریکا می‌پردازد.
 
به نوشته «تیسدال»، اظهارات ترامپ در مورد بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شکل خطرناکی، غیرمسئولانه بود؛ او که نارضایتی ۷۰ میلیون رای دهنده اش را به عنوان پتانسیل اخلال در پشت سر دارد، سردسته اخلالگران خواهد بود.
از این منظر نظریه‌های توطئه، دروغ و تحریف بی پروا، توسل به دادگاه‌های فاقد صلاحیت، توهین به مخالفان، مقام‌ها و رسانه‌های مستقل، توهین به جو بایدن، تحریک تلویحی خشونت، سوءاستفاده از قدرت، نقض اعتماد عمومی، تمجید از خود، همه میراثی هستند که ترامپ برای عرصه سیاسی آمریکا به جای گذاشت و از آن با نام «ترامپیسم» یاد می‌شود.
 
نگارنده در ادامه به موارد مشابه خارجی ترک سمت ریاست جمهوری توسط رییس جمهور مستقر پس از شکست در انتخابات پرداخت و از «اوگاندا» یاد کرد.
 
وی می‎گوید «ترامپ همانطور که آمریکا را تقسیم کرد، اروپا را نیز با دو بخش شرقی و غربی از هم جدا کرد؛ بنابراین جای تعجب نیست که غالب کشور‌های اروپایی از شکست ترامپ خوشحال باشند.»
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *