پس لرزه های شکست احتمالی ترامپ؛ «مارک اسپر» برکنار می‎شود؟

16:59 - 17 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۲۱۳۰
طی روز‌های اخیر و همزمان با شمارش جنجالی آرای انتخابات آمریکا، گمانه زنی‌های بسیاری درباره وضعیت کاخ سفید مطرح می‌شود؛ از استعفای مقام‎های دولتی گرفته تا فاصله گرفتن از دونالد ترامپ.

- طی روز‌های اخیر و همزمان با شمارش جنجالی آرای انتخابات آمریکا، گمانه زنی‌های بسیاری درباره وضعیت کاخ سفید مطرح می‌شود؛ از استعفای مقام‎های دولتی گرفته تا فاصله گرفتن از دونالد ترامپ.

- رسانه‌های آمریکا به تازگی گزارش دادند که «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، استعفانامه خود را آماده کرده و درصدد کناره گیری از دولت این کشور است.

اگرچه پنتاگون ساعاتی بعد این گزارش‌ها را تکذیب و اعلام کرد که «اسپر»، تصمیمی برای جدایی از دولت آمریکا ندارد، اما با توجه به آنچه میان دونالد ترامپ و وزیر دفاع آمریکا طی ماه‌های گذشته و بر سر موضوعاتی مانند خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان گذشته، استعفای «مارک اسپر»، موضوع دور از ذهنی نیست.

نشریه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، در گزارشی به این موضوع پرداخته و این سوال را مطرح می‌کند که «آیا ترامپ درصدد اخراج مارک اسپر است؟»

این گزارش می‎گوید «در روز‌های اخیر وضعیت وزیر دفاع آمریکا متزلزل‌تر به نظر می‌رسد و بحث بر سر این است که ممکن است ترامپ حتی با وجود نامشخص بودن نتیجه انتخابات، اسپر را اخراج کند.»

«هیل» در ادامه گزارش خود می‌افزاید «مارک اسپر مدت‌هاست یکی از مقام‎های دولت آمریکا در نظر گرفته شده که احتمال خروج وی از دولت بسیار است و حتی این موضوع نیز مطرح شده که او شاید در دوره انتقال قدرت و بدون توجه به پیروز انتخابات از سمت خود کناره گیری کند.»

اما موضوع تنها محدود به «مارک اسپر» نبوده و «جینا هاسپل»، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، نیز از دیگر مقام‎هایی است که گمانه زنی‌هایی مبنی بر احتمال اخراج وی از سوی ترامپ مطرح شده است.

نگاهی به عملکرد «جینا هاسپل»، در موضوع پرونده قتل جمال خاشقجی و تنش‌هایی که میان او و ترامپ در این زمینه ایجاد شده، احتمال تصمیم ترامپ برای اخراج رییس سیا را تقویت می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *