۹۰ هزار خودرو در روز نخست ممنوعیت سفر، به شمال رفتند!

10:54 - 15 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۱۵۸۸
با توجه به افزایش مبتلایان ویروس کرونا محدودیت‌هایی از ظهر روز ۱۲ آبان‌ماه برای سفر به ۲۵ استان کشور اعمال شد که رییس مرکز اطلاعات و مدیریت راه‌های استان مازندران از افزایش ۳ برابری خودرو‌های ورودی به این استان از بامداد روز ۱۲ آبان‌ماه تا ظهر همان‌روز، خبر داد.

- روزنامه همشهری نوشت: مقامات مدیریت راه‌های استان مازندران به همشهری خبر داده‌اند که محدودیت‌های اعمال شده که از ظهر روز ۱۲ آبان‌ماه برای سفر به ۲۵ استان کشور برقرار شد نتوانست از سفر به این استان تا پیش از ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۲ آبان جلوگیری کند.

محسن هاشمی، رییس مرکز اطلاعات و مدیریت راه‌های استان مازندران از افزایش ۳ برابری خودرو‌های ورودی به این استان از بامداد روز ۱۲ آبان‌ماه تا ظهر همان‌روز، خبر داد و گفت: تعداد خودرو‌های وارد شده به استان مازندران ۱۴ درصد رشد داشت و تا ظهر روز ۱۲ آبان‌ماه، بیش از ۴۳ هزار دستگاه خودرو از ۳ محور فیروزکوه، کندوان و هراز به استان مازندران وارد شدند. با محاسبه ضریب ۳.۵ سرنشین برای هر وسیله نقلیه، حدود ۱۵۰ هزار مسافر تنها در چند ساعت مانده به نخستین روز آغاز ممنوعیت سفر خود را به شهر‌های استان مازندران رساندند.

استان گیلان نیز مشمول اعلام ممنوعیت سفر به ۲۵ استان کشور نشد؛ به همین دلیل و براساس آنچه عارف بابازاده، سرپرست اداره مدیریت و اطلاعات راه‌های استان گیلان گفت: ۲۰ هزار و ۷۷۲ دستگاه خودرو از ۶ محور ورودی به این استان، از بامداد تا ۱۲ ظهر روز ۱۲ آبان‌ماه به گیلان وارد شدند. بدین‌ترتیب می‌توان گفت، حدود ۷۳ هزار مسافر ورودی نیز تا ظهر ۱۲ آبان‌ماه به شهر‌های گیلان رسیدند. از استان گلستان نیز خبر می‌رسد که تعداد ۲۴ هزار خودرو در نخستین روز اعلام ممنوعیت سفر به این استان وارد شدند که باز هم با احتساب ضریب ۳.۵ سرنشین برای هر خودرو، ۸۴ هزار مسافر به شهر‌های استان گلستان سفر کردند.

مسئولان اداره مدیریت و اطلاعات راه‌های هر ۳ استان شمالی کشور تأکید دارند که محدودیت‌های سفر به ۲۵ استان کشور، بهتر بود از بامداد همان ۱۲ آبان‌ماه وضع می‌شد تا مسافران از فرصت خالی ایجاد شده برای رساندن خود به شهر‌های شمالی کشور استفاده نمی‌کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *