رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رجب‌زاده: انتقاد کرده‌ام ولی هیچ‌وقت ذوب‌آهن را تخریب نکردم/ فسخ قرارداد یک‌طرفه در فوتبال ایران باب شده است

12:02 - 13 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۱۰۴۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت که ممکن است انتقاداتی در این سال‌ها به باشگاه سابقش کرده باشد اما هیچ‌وقت این تیم را تخریب نکرده است.

مهدی رجب‌زاده در گفت‌وگو با میزان، در خصوص شرایط این روزهای تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان، اظهار داشت: وقتی فصل گذشته به اتمام رسید، ذوب‌آهن مثل سال گذشته، امسال هم دستخوش تغییرات زیادی شد. این مسئله قطعا کار را برای تیم سخت می‌کند. ذوب‌آهن در یکی، دو سال اخیر بار‌ها از نظر مدیریتی، مربیان و بازیکنان دچار تغییرات زیادی شده و به همین خاطر نتوانسته نتایجی که هواداران می‌خواهند را کسب کند.

ذوب‌آهن از حالت تنش‌زا خارج شده است
وی افزود: این مسئله حتی باعث شده حواشی زیادی هم برای باشگاه ذوب‌آهن به وجود بیاید. در هیئت مدیره قبلی اختلاف نظر و اختلاف سلیقه‌ها زیاد بود، اما در حال حاضر هیئت مدیره کاملاً تغییر کرده و سرمربی هم انتخاب شده است و ذوب‌آهن این روز‌ها از آن حالت تنش‌زا و معضلاتی که فصل قبل گرفتار آن بود حداقل در ظاهر رها شده و تیم تمرینات خود را آغاز کرده است.

جایگزین کردن بازیکنان جدید با قدیم کار مشکلی است
پیشکسوت تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان درباره اینکه بازیکنان مطرح و تاثیرگذاری در نقل‌وانتقالات از ذوب‌آهن جدا شدند تصریح کرد: من در باشگاه حضور نداشتم که از ریز جزئیات این اتفاقات خبر داشته باشم و اطلاعات من هم بر اساس شنیده‌ها، مصاحبه‌ها و رفتار‌های بازیکنان است، اما عقیده من این است؛ زمانی که شما ۸، ۷ بازیکن خیلی خوب از دست می‌دهید جبران و جایگزین کردن آنها با بازیکنان‌ جدید کار بسیار مشکلی است.

یک جای کار می‌لنگد
رجب‌زاده ادامه داد: زمانی که بازیکنان یکی یکی تصمیم به جدایی می‌گیرند، قطعاً اتفاقاتی در باشگاه رخ داده و شرایط باب میل آن بازیکنان نبوده که تصمیم به جدایی گرفتند. گاهی دو یا سه بازیکن قراردادشان تمام می‌شود و برای تمدید هم توافق نمی‌کنند و می‌روند اما وقتی شاکله و اسکلت اصلی یک تیم به کلی جدا می‌شوند مشخص است که یک جای کار می‌لنگد. نمی‌دانم چه اتفاقاتی درون باشگاه رخ داده و توقعات بازیکنان چه بوده، اما قطعاً مشکلاتی وجود داشته است که آنها جدا شدند.

در هیچ‌کجای دنیا بازیکن نمی‌تواند راحت قراردادش را فسخ کند
وی گفت: برخی از بازیکنان به صورت یک طرفه قراردادشان را فسخ کردند و احساس می‌کنم این مسئله این روز‌ها در فوتبال ایران باب شده است. نمی‌دانم چطور می‌شود که بازیکن می‌تواند به راحتی فسخ قرارداد یک‌طرف کند. زمان ما که اصلاً اینطور نبود. زمان ما که فوتبال به اندازه الان هم حرفه‌ای نبود، چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد چه برسد به الان که فوتبال حرفه ای‌تر شده و باید پیشرفت کرده باشیم. در هیچ کجای دنیا بازیکنان نمی‌توانند به این راحتی قرارداد خود را یکطرفه فسخ کنند و راهی باشگاه دیگری شوند.

باشگاه‌ها زرنگی کنند!
کاپیتان پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن اظهار داشت افزود: به نظرم باشگاه‌ها باید برای امنیت تیم خودشان، در قرارداد‌ها زرنگی به خرج بدهند تا بازیکنی که برایش هزینه شده و تحت قرارداد باشگاه بوده نتواند به راحتی قراردادش را فسخ کند و برود. برای من سوال است که چطور می‌شود یک بازیکن قرارداد خود را یک‌طرفه فسخ کند و ضرر و زیان هم نکند.

ذوب‌آهن پوست انداخته
رجب‌زاده عنوان کرد: با این همه، در حال حاضر شما ذوب‌آهنی را می‌بینید که کاملا پوست انداخته و برای فصل جدید با یک چهره متفاوت در لیگ برتر شرکت خواهد کرد. حتی بعضی از بازیکنان ما ناشناخته هستند. چه در گذشته، چه الان و چه در آینده تمام صحبت‌هایی که من درباره ذوب‌آهن انجام داده‌ام فقط در جهت پیشرفت این باشگاه بوده است. شاید گاهی انتقاداتی کرده‌ام، اما من هیچ‌وقت ذوب‌آهن را تخریب نکردم. به نظرم حیف است که بعد از این همه سال ذوب‌آهن همچنان در افت باشد.

دو حالت ممکن است برای ذوب‌آهن رخ دهد
وی در پایان خاطرنشان کرد: عوض کردن شاکله اصلی تیم کار بسیار خطرناکی است و تاوان دارد. البته در این وضعیت دو حالت ممکن است برای ذوب‌آهن رخ دهد؛ اول اینکه با چند نتیجه ضعیف تیم دوباره وارد بحران شود و حواشی گریبانش را بگیرد و حالت دوم این است که با چند برد تیم کاملاً متحول شود و از حواشی در امان بماند. در هر حال، امیدوارم بهترین اتفاقات برای ذوب‌آهن رخ دهد و ما به دنبال بازگشت ذوب‌آهن به روز‌های خوب خود و حتی درخشش این تیم در آسیا هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *